Industry Wire

DPD Pakketservice sponsort verzending actiepakketten schoolmusical War Child

Best, 12 februari – DPD Pakketservice neemt samen met CheapCargo de volledige verzending van de creatieve pakketten voor de schoolmusical van War Child op zich. Deze afscheidsmusical voor groep 8 is ontwikkeld in samenwerking met Albert Verlinde Entertainment. In de actiepakketten vinden scholen alles wat ze nodig hebben om de musical te kunnen uitvoeren. Het is dit jaar voor het eerst dat DPD de musicalactiepakketten verzendt.

De musical is sinds de start al een groot succes: al 2.400 scholen hebben de musical uitgevoerd. Na een donatie van 12 euro aan War Child ontvangt de klas een musicalactiepakket met handige gadgets, het script, de lerarenhandleiding, de cd met liedjes en goede tips. Daarnaast dient de doos van 60x50x40 als collectebox voor de inzamelactie van War Child. Met deze collectebox probeert de school zoveel mogelijk geld op te halen voor het goede doel.

DPD en War Child

DPD zet zich in voor de samenleving door deel te nemen aan verschillende initiatieven. Dit project past dan ook helemaal binnen de visie van DPD. “Wij dragen graag een steentje bij aan de samenleving als geheel door allerlei non-profitorganisaties te steunen op zowel financieel gebied, als in de vorm van vrijwilligerswerk en door het geven van logistieke ondersteuning,” aldus Robert van Straaten (Director Marketing & Sales). War Child is ontzettend blij met de sponsoring van DPD en CheapCargo. “We zijn trots om samen te mogen werken met bedrijven die zo maatschappelijk geëngageerd zijn. Omdat DPD en CheapCargo de verzending van de musicaldozen volledig sponsoren, kunnen wij nog meer kinderen helpen die opgroeien in oorlog,” reageert Simon Roelofsen van War Child.

Het verhaal

‘De Koning Te Rijk’ is een grappig, ontroerend en spannend verhaal dat gaat over kinderen die een opstel moeten schrijven over oorlogskinderen. Nog voordat ze een woord op papier hebben gezet, raken ze verzeild in een avontuur met een schip dat door de tijd kan reizen en langs belangrijke geschiedenisverhalen vaart. Met de opbrengst biedt War Child psychosociale hulpverlening, onderwijs en bescherming aan kinderen in (voormalige) conflictgebieden.

Over DPD
DPD Pakketservice is verantwoordelijk voor het verwerken van meer dan twee miljoen pakketten per dag in een hecht internationaal netwerk en is daarmee één van de grootste dienstverleners op het gebied van logistiek in Europa. Het DPD-netwerk in Nederland is 100% eigendom van GeoPost, dochteronderneming van de Franse La Poste groep en de tweede pakket- en expressdienstverlener van Europa. Wereldwijd werkt DPD vanuit 800 locaties in 40 landen. DPD streeft naar een optimale bedrijfsvoering in combinatie met duurzaamheid. In het kader daarvan is Total Zero geïntroduceerd, waarbij alle pakketten CO2-neutraal bezorgd worden zonder extra kosten voor klanten. Meer informatie over DPD kunt u vinden op: www.dpd.nl.

Over GeoPost
De GeoPost Group consolideert de Expressdienst ondernemingen in de Franse La Poste groep en heeft een gezamenlijke omzet van 4.026 miljard euro en bezorgde 720 miljoen pakketten wereldwijd in 2012. Tot de groep horen dochterondernemingen die bekend zijn in hun thuismarkten, zoals Chronopost in Frankrijk en Portugal, Exapag en Pickup Services in Frankrijk, Seur in Spanje en DPD Pakketservice in de meeste andere landen waar de groep opereert. GeoPost combineert het beste Europese wegennetwerk met zijn internationale luchtnetwerk om diensten te kunnen leveren in meer dan 230 landen en gebieden wereldwijd.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht