Dtch. Digitals beoordeeld met een 9.84 (Fonk, 2024)

Elk jaar (sinds 2016) doet Dtch. Digitals mee aan het klanttevredenheidonderzoek van Fonk Magazine. Zij bundelen dit onderzoek tot de lijst FONK150 Best Agencies 2024. En die lijst… die lijst voert het Twenste bureau aan in de categorie ‘Digital, Grote Bureaus’ én bovendien neemt het bureau de tweede plek van alle bureaus in!
Dubbel feest dus 😀.
In totaal is het bureau op dertien disciplines beoordeeld door klanten. Het onderzoek zelf is uitgevoerd door een onafhankelijk onderzoeksbureau.
Omgaan met briefings: 9,93
Snelheid: 9,64
Nauwkeurigheid: 9,64
Inzet & service: 9,86
Functioneren als sparringpartner: 9,93
Creativiteit: 9,79
Effectiviteit van het werk: 9,79
Prijs-prestatieverhouding: 9,79
Administratieve afhandeling: 9,86
Pro-activiteit: 9,93
Functioneren als business accelerator: 9,86
Relatiebeheer: 9,93
Tevredenheid in het algemeen: 9,93
Berekend gemiddelde: 9,84
“We zijn onwijs trots dat we de lijn van de afgelopen jaren hebben weten door te zetten. Deze prestatie bevestigt onze focus op klanttevredenheid, innovatie en het opbouwen van langdurige partnerships. We zijn ontzettend trots op ons team dat dag in dag hard werkt om dit mogelijk te maken. Dit resultaat motiveert ons om nog meer impact te maken in 2025”, aldus Stefano, Luuk en Bram (directie team Dtch. Digitals).
Drie maal op rij #1 digital agency van Nederland.
Sinds 2016 doet het bureau mee aan het klanttevredenheidsonderzoek van Fonk en heeft het ontzettend mooie scores te pakken. In 2016 scoorden ze als team een 9,08 en werden ze nummer drie van Nederland. In 2017 scoorde het bureau een 8,95 en werd nummer twee van Nederland. In 2018 zette het bureau bijna een gelijke score neer (8,97) en werd het weer tweede. In 2019 nam het bureau de eerste plek over als digital agency van Nederland met een 8,85. In 2020 werd het bureau derde met een score van 8,91 om in 2021 weer tweede te worden met een 9,31. In 2022 deed het bureau voor het eerst mee in categorie van de grote digital agencies en werd gelijk eerste bureau van Nederland! In 2023 zette zij een monsterscore neer van 9,71 en bleef #1 digital agency van Nederland!
Dit jaar zet het bureau daar nog een schepje bovenop met een dikke 9,84. Net niet het hoogste van de gehele lijst van 150 bureaus, maar in de totale lijst goed voor een tweede plek.
“Samen met het team zetten we ontzettend in op klanttevredenheid, het verhogen en monitoren daarvan. We vragen actief feedback en elke drie maanden sturen we een NPS om te vragen hoe we het doen en of er zaken beter kunnen. Op die manier creëren wij een samenwerking tussen klanten en ons bureau die echt waarde toevoegt. En dus (zo blijkt uit dit onafhankelijke onderzoek) ook echt voor ons allemaal werkt”, aldus Marije Paus (Performance Manager).
Op 13 november verschijnt de print uitgave van de FONK150; dan ook is de inmiddels uitverkochte FONK150 Best Agencies Award Party in The LOFT van de A’DAM Toren in Amsterdam.
Over Fonk magazine
FONK magazine vertegenwoordigt de menselijke maat in marcom en media en verschijnt elke 2 weken in print en als digitaal magazine. FONK magazine schrijft over communicatie & reclame, media, marketing, design, fotografie en soms ook over mode. Aan de basis van de FONK 150 Best Agencies ligt het bureau klanttevredenheidsonderzoek ten grondslag, dat niet alleen rapporteert over digital agencies of full service agencies, maar dat het volledige bureauspectrum representeert over de volgende specialisaties: Activatie, Branding, Business to Business, Content Creation, Design, Digital, Full Service, Media, Tech en Videoproduction. Daarnaast wordt er onderscheid gemaakt tussen grote bureaus, middelgrote bureaus (I en II) en kleine bureaus.
De FONK150 Best Agencies 2023 wordt onder meer aan de hand van bijna 30 jaar onderzoekservaring op het gebied van bureaureputaties en bureau klanttevredenheid door de redactie van FONK op basis van de volgende parameters opgezet:
Resultaat bureau klanttevredenheidsonderzoek (gemiddeld 8 of hoger)
Zichtbare durf te vernieuwen
Klantenlijst die ertoe doet
Zichtbaar en gepassioneerd ondernemerschap
Positieve zichtbaarheid in de media
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.