Geplaatst door MendriX

DTS wil grote stappen maken met MendriX

Het aantal orders dat Dambacher Transport Services (DTS) te verwerken heeft, is in twee jaar tijd met 160 procent gestegen. Inmiddels heeft het bedrijf 32 chauffeurs en een wagenpark van 24 voertuigen, waarvan 15 vrachtauto’s. “Om verder te kunnen groeien was het tijd om te automatiseren”, aldus Alexander Dambacher.

De eigenaar van DTS constateerde dat met de groei ook de druk op de kantoormedewerkers toenam. “Ik zag daarnaast ook veel dingen dubbel gebeuren. Iemand vult informatie in, iemand anders neemt dat over en moet het ook weer invoeren. Hierdoor liep de werkdruk op en liepen mensen op hun tenen. Dit moest stoppen”, vond hij.

Toegevoegde waarde

Hij kende consultant Bas Hamans van MendriX nog van vroeger. “Bas belde precies op het juiste moment. Op zijn aanraden heb ik me verdiept in MendriX TMS. Toevallig had ik in het verleden al eens kennis gemaakt met een vervoerder waar MendriX ook geïmplementeerd is en ik kon mij herinneren dat ik daarvan zeer onder de indruk was”, aldus Dambacher. “De real-time status updates van orders, zelfs tot vijf minuten voor levering en indien gewenst met foto van de chauffeur en kenteken erbij, dat wilde ik ook wel.” Na één blik op de klantenportefeuille van MendriX was hij overtuigd. “Als zoveel vervoerders al met MendriX werken, kan ik me niet voorstellen dat MendriX niet van toegevoegde waarde voor ons zou zijn.”

Kennis centraliseren

De transporteur, die nu nog in Excel plant, wil met MendriX de kennis centraliseren. Dambacher: “Momenteel zit alle informatie verdeeld bij mij en de planners. Zodra iemand dan wegvalt, dan ben je een deel van die info kwijt. Met MendriX zorgen we ervoor dat iedereen straks in MendriX TMS de beschikking heeft over die kennis.” DTS begint over anderhalf tot twee maanden aan de implementatie, en hoopt dan ook snel live te kunnen gaan. “Dat zal in het begin wel even wat moeite kosten”, verwacht Dambacher, “Maar uiteindelijk wordt het alleen maar beter.”

Koppelingen

In de toekomst overweegt Dambacher MendriX ook te koppelen aan GPS Buddy en aan het eigen ERP-systeem van een grote klant zodat orders direct in MendriX geschoten kunnen worden. Bij DTS zien vooral de medewerkers in het back-office verlangend uit naar de implementatie. “Zij zullen straks veel minder handelingen hoeven te verrichten”, zegt Dambacher. Hij is ervan overtuigd dat ze straks tijdwinst zullen boeken. “Reken maar dat we dan grote stappen gaan maken: we kunnen dan verder groeien, zonder uitbreiding van personeel.”

Over DTS

Dambacher Transport Services (DTS) in Eindhoven is een nationaal- en internationaal opererend transport en koeriersbedrijf met 32 medewerkers. Het bedrijf is opgericht in 2007 als een eenmanszaak en is destijds begonnen met één auto. Zo’n 10 jaar later is het bedrijf uitgegroeid tot een volwaardig logistiek dienstverlener met een wagenpark van 24 voertuigen. Op basis van omzet en grootte van het wagenpark, maakt het bedrijf momenteel een groei door van 30 tot 35 procent per jaar. Voor meer informatie, bezoek ook de website.

Over MendriX*

MendriX is dé softwareleverancier voor transport en koerier. Het MendriX Transport Management Systeem (TMS) is zeer compleet, en daarmee de standaard binnen de wereld van transport en koerier. Met onder andere Live Gebeurtenissen, route optimalisatie, KPI’s, voertuigvolgsysteem, urenregistratie en automatische facturatie na een melding via onze app.

* MendriX ®   is een geregistreerde handels- en merknaam. MendriX dient als merknaam correct geschreven te worden. Wilt u erop letten dat u MendriX dus met een hoofdletter X afsluit? Bij voorbaat dank voor de gevraagde zorgvuldigheid.