Industry Wire

Geplaatst door Clicks in Bricks

Duifhuizen winkelketen in tassen en koffers gaat Omni-Channel

Eerder dit jaar werd de nieuwe webshop duifhuizen.nl gelanceerd, waarbij een integratie met de fysieke winkels werd gemaakt. Klanten kunnen daardoor online bestellen en ervoor kiezen om hun bestelling thuis te laten bezorgen of deze af te halen in de fysieke winkels. Nu wordt ook de integratie van fysieke winkels naar online gemaakt.

Klant centraal
‘Wij geloven erin dat je de klant optimaal moet kunnen bedienen en hem de keuze moet geven waar, wanneer en hoe hij zich wil oriënteren en een tas of koffer wil kopen’, zegt directeur Theo Duifhuizen. ‘Ons product is ook een smaakgevoelige aankoop waarvoor de klant naar onze fysieke winkels komt zodat hij naast de persoonlijke service het product kan zien, passen en voelen. Om optimale service te kunnen bieden willen wij de klant altijd kunnen leveren, ook als bijvoorbeeld de gewenste maat of kleur niet meer op voorraad is in de fysieke winkel. De verkoopzuilen stellen ons niet alleen in staat om het misgrijpen in het winkelmagazijn te voorkomen, maar ook om een breder assortiment, de ‘longtail’, op de soms beperkte winkelvloeroppervlakte te krijgen.

Wij geloven niet in een pilot
Duifhuizen zal de verkoopzuilen na de zomer in alle formules, Duifhuizen, Unique Bags & Travel en Bagside, tegelijkertijd gaan plaatsen, in totaal 30 winkels. Duifhuizen heeft er bewust voor gekozen om niet haar webshop in de zuilen te plaatsen. ‘Wij willen onze klant optimaal kunnen bedienen en daarvoor moet de software worden aangepast naar de behoefte in de fysieke winkel. Clicks in Bricks heeft een bewezen concept waarbij hun software al is aangepast, wij hoeven niets te ontwikkelen of te laten veranderen aan de webshop of onze processen.’ Ramon Cohen de Lara, CEO van Clicks in Bricks zegt: ‘Onze software draait stand-alone op basis van SaaS, welke na de order pas een integratie kent met de bestaande (online) processen, om zo te kunnen inspelen op de randvoorwaarden van een fysieke locatie. In de fysieke winkel wil de klant bijvoorbeeld met een pin- of credit kaart betalen zonder persoonlijk kaartgegevens in te moeten tikken zoals dat thuis voor de computer wel gebeurt. Online bedient duifhuizen.nl haar totale doelgroep, terwijl elke winkel vanwege geografische ligging wellicht een andere doelgroep en dus assortiment en/of acties zou kunnen hebben.’ Het totaalconcept van Clicks in Bricks heeft zich inmiddels internationaal bewezen in honderden winkels waardoor Duifhuizen een pilot niet nodig vindt. ‘Wij willen niet wachten om in elke winkel onze klant optimaal te kunnen bedienen, zeker niet wanneer wij dit kunnen doen met een kant en klare oplossing. Ons personeel is er klaar voor om deze nieuwe technologie in de winkel te omarmen’ aldus Theo Duifhuizen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht