Industry Wire

Geplaatst door Ace

Easee gaat samenwerking aan met Ace labels Born05, Glasnost en IM Lounge

Utrecht, 6 januari 2022 – Ace agencies Born05, Glasnost en IM Lounge gaan per direct aan de slag voor het Noorse merk Easee, producent van compacte, krachtige en veilige laadrobots voor elektrische voertuigen. De agencies werken gezamenlijk aan een brand awareness campagne die van het merk Easee een begrip gaat maken in de Benelux.
De visie van Easee is ‘shaping the future of electricity’. Het eerste product is de Easee lader voor thuis én zakelijk gebruik. Easee wil de transformatie naar elektrisch rijden versnellen met hun slimme lader. Met een reeks slimme producten veranderen en verbeteren zij de manier waarop wij met elektriciteit omgaan. De brand awareness campagne die wordt neergezet moet zich daarom naast een focus op het Easee product zelf, ook richten op het informeren over ‘charging’ in het algemeen.
Digital Branding Agency Born05 neemt de lead in de ontwikkeling van de brand awareness campagne voor Q1 2022. Creative PR agency Glasnost neemt de verantwoordelijkheid voor de bijbehorende PR strategie en Media Performance agency IM Lounge verzorgt de mediastrategie en inkoop van de internationale campagne.
Nicky Wiegmans – Marketing Specialist Benelux bij Easee: “De culturele klik tussen Easee en Ace is buitengewoon goed: we delen dezelfde visie en zetten ons beiden in voor een betere wereld – te beginnen met het verbeteren van jezelf. Bovendien is het ideaal dat er verschillende bureaus met ieder zijn eigen expertise onder Ace vallen. Wij staan te springen om de samenwerking te starten.”

Over Easee
Easee is een Noorse ontwikkelaar en producent van laders voor elektrische voertuigen. Het strakke Scandinavische design is bestand tegen alle weersomstandigheden. De laders zijn voorzien van een slimme load balancing-techniek en een hoog beveiligingsniveau. Ze zijn makkelijk in gebruik en eenvoudig te bedienen met de Easee app en beschikbaar voor thuis of op het werk. De producten van Easee worden in Noorwegen ontwikkeld en geproduceerd. Hierdoor is er een transparant productieproces en kan Easee het transport zoveel mogelijk reduceren om zo het klimaat een aanzienlijke uitstoot van broeikasgassen te besparen.

Over Born05
Born05 bouwt merken vanuit het digitale domein. Het bureau biedt een unieke combinatie van digitale merkstrategie, design, creatie (campagnes, content, experiences en platforms) en merkmanagement. Met een team van zo’n 50 specialisten werkt Born05 voor klanten als ASN Bank, Centraal Beheer, Greenchoice, JDE, KPN, Porsche en Videoland. Born05 is onderdeel van Ace.

Over IM Lounge
IM Lounge is een Media Performance agency. Het bureau ontwikkelt datagedreven mediastrategieën en doet media-inkoop. Met een team van specialisten zorgt IM Lounge voor de juiste boodschap, gericht op de juiste doelgroep op het juiste moment voor klanten zoals Aldi, KWF, IG, WijzijnMIND en SIgnify. IM Lounge is onderdeel van Ace.

Over Glasnost
Glasnost is een creatief pr bureau uit Amsterdam en onderdeel van Ace. Wij verbinden merken, mensen en culturen door creatieve pr. In bijna 10 jaar is Glasnost uitgegroeid tot het #1 earned thinking agency dat impactvol werk maakt voor klanten zoals Google, VodafoneZiggo en Unilever. Glasnost (Russisch voor ‘openheid’) onderscheidt zich van andere pr-bureaus door de open en gedurfde aanpak van communicatievraagstukken en maakt zich hard voor een sterkere positie van PR binnen de wereld van moderne communicatie.

Over Ace
Ace is een new skool bureaugroep en bestaat momenteel uit de bureaus: Airborne, Blauw Gras, Born05, Fitzgerald, Glasnost, HERC, IM Lounge, Label A, Newborn en Off The Record. De groep werkt voortdurend aan een volledig geïntegreerd aanbod voor merken, die relevant in contact willen staan met mensen over alle contactmomenten heen. Er zijn zo’n 300 werknemers werkzaam, vanuit Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. De groep werkt o.a. voor: KLM, Hartstichting, 538, Pon, Samsung, Unilever en YoungCapital.
Meer informatie: www.easee.com, www.born05.com, www.glasnost.amsterdam, www.imlounge.nl, www.thisisace.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht