Geplaatst door Affinitas GmbH - eDarling.nl

eDarling en Universiteit Groningen starten samenwerking

Eind juli sloot Prof. Dr. M. Mills zich bij een onderzoeksnetwerk aan, welke onderzoek doet op basis van anonieme gegevens van de online-matchmaker Affinitas GmbH (eDarling). Naast de psychologisch -wetenschappelijke benadering van Dr. Jochen Gebauer (Humboldt Universiteit, Berlijn), worden met deze samenwerking de gegevens ook vanuit sociologisch opzicht geanalyseerd.

Het onderzoeksteam heeft vele interessante vraagstellingen rond het thema ‘Online dating in internationaal perspectief’ opgesteld. Op basis van eDarling’s gegevens worden deze kwesties onderzocht. Het doel van de samenwerking is om intermenselijke relaties beter te begrijpen. eDarling beoogt hiermee haar kennis over de compatibiliteit van mensen op basis van hun persoonlijkheid te verbreden.

‘Wij zijn erg blij met de uitbreiding van onze ondersteuning aan de wetenschap en willen hiermee ook onze matching-methode en naam verder versterken’ aldus Peter Gamelkoorn (verantwoordelijke voor de Nederlandse- en Belgische markt).