Geplaatst door mobtzu

De eerste officiële Nederlandse ComedyApp verkrijgbaar in Appstore

Comedians als Dolf Jansen, Lenette van Dongen en Katinka Polderman van Bunker Theaterzaken, en Howard Komproe, Leon van der Zanden en Toomler zijn nu al exclusief te volgen. Ieder via hun eigen app. De ComedyApp is voor €1,59 te downloaden in de Appstore.

De ComedyApp biedt exclusief voor app-gebruikers video’s, foto’s en soundbites. Er is biografische informatie te vinden en een mediatheek waarmee in de app memorabilia en dvd’s gekocht kunnen worden. Ook zorgt een automatische app update voor nieuwe columns, dagboekaantekeningen en een actuele speelagenda. Uiteraard is de comedian live te volgen via social media streams.

De comedians kunnen, naast het interacteren met hun fan base en het vergroten van hun zichtbaarheid, nieuwe grappen testen via de app. Op echt publiek, wanneer zij maar willen. Fans die hun ComedyApp hebben gedownload, kunnen vervolgens aangeven of ze de grap leuk vinden.

Het platform template van de ComedyApp kan ook ingezet worden voor andere persoonlijkheden als sporters en acteurs. Het template maakt iedere uitrol in een uniek design en met andere informatie gemakkelijk.

“We wilden een app waar alle comedians mee uit de voeten kunnen voor wat betreft content, zoals entertainment, actuele informatie, video’s, media en speellijsten.” legt Brian Hirman uit. “Elke comedian kan vanuit de ComedyApp als basis en herkenbare paraplu, zijn of haar eigen app zelf inrichten en daardoor volledig eigen maken. En zo een rijke app aanbieden aan de eigen fanbase. De ComedyApp is een perfecte uitwerking van deze visie.”

“We zeggen vaak tegen onze klanten dat ze als merk via mobiele communicatie heel dichtbij hun klanten kunnen komen. Met de ComedyApp werkt het twee kanten op, want er staat nu niet een merk aan de andere kant, maar een echt persoon. Dat is de magie van deze app. Het is soms net alsof je naast de comedian op de bank zit,” aldus Jerry Lieveld, founder en creative director bij mobtzu.