Industry Wire

Geplaatst door PauwR Internetmarketing

Eerste ROTA erkenning voor online mediabureau naar PauwR

Met de ROTA erkenning verwacht PauwR het belang hiervan te kunnen benadrukken richting adverteerders en traditionele reclame- en mediabureaus. Traditionele mediabureaus dragen zorg voor een juiste planning en inkoop van betaalde media zoals advertenties, radiospots en TV-commercials. Online gaat het met name om het inkopen van advertentieruimte bij Google en Facebook, maar ook banners op sites als NU.nl en korte commercials op bijvoorbeeld YouTube en UitzendingGemist.nl.

Pieter Voogt, directeur van PauwR, denkt dat online mediabureaus grote toegevoegde waarde kunnen hebben voor adverteerders: “Wij zijn gewend om te denken vanuit het resultaat, omdat online veel vaker is gericht op ‘conversie’ en ook beter meetbaar is. Waar een radiocampagne vaak geslaagd wordt genoemd als de directeur zijn eigen spot heeft gehoord op zijn favoriete zender, worden wij veel vaker afgerekend op het aantal vertoningen, bezoekers of zelfs aankopen of contactaanvragen via de site.”

Bij sites als Facebook kan de adverteerder zeer nauwkeurig een doelgroep bepalen en uiteindelijk ook het bereik en de contactfrequentie binnen die doelgroep meten. Voogt: “Afrekenen op resultaat is prima, al moeten we online zeker het ‘branding effect’ van online campagnes meer gaan waarderen. Daarin is voor (online) bureaus en adverteerders nog een grote slag te maken. Veel branding budgetten verschuiven nu al naar online. We zien de ROTA erkenning voor PauwR dan ook als een bevestiging van de juiste weg naar een volwassen online mediabureau.” De verwachting is dat meer online bureaus in de toekomst in aanmerking willen komen voor een ROTA erkenning.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht