Industry Wire

Geplaatst door DQ&A Media Group

Effectief display media inkopen met DoubleClick Verification

Adverteerders zijn nu in staat effectiever digitale media in te kopen. DoubleClick verification zorgt voor meer transparantie. Deze nieuwe dienst binnen DoubleClick for Advertisers (DFA) is al enige tijd beschikbaar en de eerste klanten van DQ&A Media Group zijn zeer enthousiast over de inzet hiervan.

DoubleClick Verification
Iedere adverteerder streeft naar het inzichtelijk krijgen of advertenties volgens afspraak zijn getoond. Dit is van groot belang voor eventuele continuering van media inkoop. Verification geeft inzicht in of display advertenties correct zijn geleverd, naast de geschikte inhoud, voor het juiste publiek en in de gewenste regio.

DoubleClick Verification biedt inzicht in de inhoud van de websites die mogelijk conflicterend zijn met advertenties. Het systeem analyseert de content van elke pagina waar een advertentie wordt getoond. Er zijn 18 groepen gemarkeerd als mogelijk gevoelige content categorieën. Bijvoorbeeld gokken, volwassen erotiek, drugs en godslastering.

Meer inzicht in je campagne
Verification sluit naadloos aan op het bestaande DFA platform. Er is geen noodzaak om andere tags te implementeren. In de reeds bekende en bestaande DFA interface is er direct zicht op waar advertenties zijn getoond. Dit betekent 1 dashboard voor alle rapportages. Het oplossen van eventuele problemen bij het serveren van vervolg campagnes wordt hierdoor zeer eenvoudig. De inzet van deze techniek benadrukt de performance ambitie van DQ&A Media Group, het streven naar het optimale resultaat van elke campagne. Ad Verification stelt ons in staat om te kijken waar de campagne het beste resultaten behaalt. Bovendien is het gebruik van Verification voor bestaande DFA gebruikers gratis.

Erik van der Kooij, manager e-Business bij Telfort maakt sinds enige tijd gebruik van verification in DFA. “Wij zijn de laatste maanden steeds meer RTB gaan inzetten. Tot voor kort was het voor ons erg lastig om ook daadwerkelijk te zien waar, en of, onze display advertenties getoond werden. Verification helpt ons nu om de media inzet via RTB veel beter te monitoren en daarmee de kwaliteit en de effectiviteit van online media te verbeteren.”

Over DQ&A Media Group
DQ&A Media Group is een digitaal marketingbedrijf opgericht in 2001. Gespecialiseerd in performance marketing en technology services. DQ&A Media Group heeft meer dan 130 digitale marketing specialisten in dienst verspreid over diverse internationale kantoren en we helpen onze klanten in meer dan 10 verschillende talen. We werken resultaatgericht, maken gebruik van de beste adserving technologie en verwerken data tot heldere inzichten en adviezen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht