Industry Wire

Electrolux zet ServiceNow in voor het centraliseren van haar wereldwijde IT-diensten

ServiceNow, de leverancier van enterprise IT-cloudoplossingen, maakt bekend dat Electrolux, wereldwijd leider in huishoudelijke apparaten, ServiceNow inzet om een wereldwijde transformatie in dienstverlening te ondersteunen, middels het standaardiseren van diensten via een centrale portal. Als onderdeel van een corporate-verschuiving naar de cloud, zal Electrolux zich richten op het stimuleren van adoptie van ServiceNow binnen de multinational.

Electrolux is wereldwijd leider in huishoudelijke apparaten, ontwikkeld vanuit consumentenperspectief en in nauwe samenwerking met professionele gebruikers. Het bedrijf verkoopt jaarlijks meer dan vijftig miljoen producten aan consumenten in meer dan honderdvijftig markten.

“Het bieden van consistente wereldwijde ondersteuning door het behalen van hoge efficiëntie-standaarden en medewerkers toegang bieden tot selfservice, zijn kernelementen binnen onze IT-strategie”, aldus Marcus Claesson, chief information officer bij Electrolux. “Bij ServiceNow hebben onze gebruikers één enkel aanspreekpunt voor IT, ongeacht hun locatie, en IT krijgt één systeem om de service-ervaring drastisch te verbeteren.”

Electrolux is begonnen met de ServiceNow IT Service Automation suite, inclusief Service Catalog, Incident Management, Problem Management, Change Management en Knowledge Management. Electrolux heeft hiervoor samengewerkt met ServiceNow’s professionele services-team om de time-to-value te versnellen. Van begin tot eind heeft het project slechts negen maanden in beslag genomen om live te kunnen gaan.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht