Emirates Palace optimaliseert revenue management in de cloud met Infor

Barneveld, 17 juni 2015 – Infor maakt bekend dat Emirates Palace succesvol Infor EzRMS in de cloud heeft geïmplementeerd. Hierdoor is een meer geïntegreerde benadering voor revenue management mogelijk. Het luxueuze vijfsterren hotel in Abu Dhabi is het eerste Kempinkski Hotel in het Midden-Oosten dat volledig operationeel is met de revenue management-oplossing voor de horecabranche. De internationale hotelketen sloot een wereldwijde overeenkomst met Infor.

Dankzij Infor EzRMS kan Emirates Palace de gegevens van alle inkomsten van het hotel real-time analyseren. Dit ondersteunt de organisatie bij het optimaliseren van de omzet door het creëren van een property-specifieke set van aanbevelingen die zorgen voor een meer nauwkeurige balans tussen vraag en aanbod.

“Opereren in een dynamische markt zoals in Abu Dhabi, met steeds hogere verwachtingen van de gasten, vraagt om een betrouwbare set van verkoopstrategieën. Dat is echter lastig wanneer er geen inzicht in de inkomstenbronnen is,” zegt Ashish Narang, Director of Revenue Management and Reservations bij Emirates Palace.

“Infor EzRMS voldoet aan onze wens. Het is een flexibele en holistische revenue management-oplossing die branchespecifieke mogelijkheden biedt aangepast op ons unieke bedrijfskarakter. Door Infor EzRMS als cloud-applicatie te gebruiken, kunnen omzetgegevens in één systeem worden samengevoegd en kunnen informatiesilo’s op zakelijk niveau worden afgebroken. Zodoende kunnen besluitvormers van Kempinski resultaten van meerdere vestigingen tegelijkertijd analyseren.”

Infor EzRMS kan met behulp van het middleware-platform Infor ION worden geïntegreerd met het bestaande property management systeem van Emirates Palace. Hierdoor kan de applicatie fungeren als een enkele bron voor rapportage en analyse, zonder de noodzaak om handmatig informatie te consolideren. De applicatie neemt automatisch alle invloedrijke factoren mee, zoals kamertype en bijkomende uitgaven van gasten. Dit vergroot de nauwkeurigheid van de verwachtingen en leidt tot meer doelgerichte aanbevelingen met betrekking tot de prijzen.

Infor EzRMS produceert dagelijks updates om ervoor te zorgen dat de stakeholders op de hoogte zijn van veranderingen die van invloed kunnen zijn op de prijsstelling. Dit bevordert de besluitvorming, omdat managers makkelijker kunnen zien wat de meest rendabele werkwijze is. De applicatie beveelt ook verkoopstrategieën aan. Sales- en marketingmedewerkers kunnen hierdoor op maat gemaakte rapporten creëren die een revenue management gedreven aanpak promoten.

“Voor grote hospitality-organisaties, zoals Kempinski Hotels, kan het creëren van een geïntegreerde aanpak van revenue management, dat meerdere vestigingen en landen beslaat, aanzienlijke problemen opleveren als niet de juiste technologie voor handen is,” zegt Stewart Applbaum, senior vice president and general manager, Infor Hospitality. “Infor EzRMS helpt Emirates Palace niet alleen om de inkomsten te vergroten, maar het zakelijk kantoor van Kempinski zal ook profiteren van de mogelijkheid om opbrengstvoorspellingen per regio te genereren indien meer vestigingen de applicatie implementeren. Dit maakt meer detailleerde rapportages en analyses mogelijk en helpt bedrijfsbreed het revenue management te optimaliseren.”

Voor meer informatie over Infor Hospitality, zie www.infor.com/industries/hospitality.

Over Kempinski Hotels
De Kempinski hotelketen is opgericht in 1897 en is Europa’s oudste keten van luxe hotels. De rijke geschiedenis van perfecte, persoonlijke service en een geweldige gastvrijheid wordt aangevuld met de exclusiviteit en oorspronkelijkheid van zijn etablissementen. Kempinski omvat momenteel zo’n 73 vijf-sterren hotels in 31 landen en de keten blijft groeien en nieuwe vestigingen openen in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië. Iedere vestiging is een toonbeeld van de kracht en het succes van de Kempinski-keten, zonder dat daarbij de eigen roots uit het oog worden verloren. Het portfolio omvat historische monumentale panden, prijswinnende urban-lifestyle hotels, uitstekende resorts en prestigieuze residenties. Ieder hotel is doordrongen van de kwaliteitsnormen die de gasten van Kempinski verwachten, maar omarmt tegelijk de culturele normen en tradities van de regio. Kempinski is een van de oprichters van de Global Hotel Alliance (GHA), ’s werelds grootste alliantie van onafhankelijke hotels. De alliantie vierde in 2014 haar tiende verjaardag.

Volg Infor:

Over Infor
Infor verandert de manier waarop informatie wordt gepubliceerd en gebruikt binnen een bedrijf en helpt meer dan 73.000 klanten in 200 landen hun operations en aanpassingsvermogen te verbeteren en hun groei te stimuleren. Infor biedt branchespecifieke applicaties en suites die ontworpen zijn voor het realiseren van snelheid, met een innovatief ontwerp die eenvoudig, transparant en elegant is en een rijke gebruikerservaring bieden. De flexibele implementatieopties geven klanten de keuze om hun activiteiten in de cloud, on-premise of allebei in te zetten. Kijk voor meer informatie op: nl.infor.com.

Infor klanten zijn onder andere:

• 19 van de top 20 lucht- en ruimtevaartbedrijven
  • 10 van de top 10 hightechbedrijven