Ericsson Mobility Report: Aantal smartphone abonnementen verdrievoudigt

Rijen, 11 november 2013 – Uit het Ericsson (NASDAQ:ERIC) Mobility Report blijkt dat het aantal mobiele abonnementen in 2019 de 9,3 miljard zal bereiken. Meer dan 60 procent (5,6 miljard) daarvan zullen smartphone abonnementen zijn. Om de gebruikerservaring te ondersteunen wordt verwacht dat WCDMA/ HSPA-netwerken zorgen voor 90 procent van de wereldwijde mobiele dekking en 4G/ LTE-netwerken voor bijna tweederde (65 procent).

Op dit moment vertegenwoordigen smartphones 25 tot 30 procent van alle mobiele telefoonabonnementen, toch zijn zij goed voor het grootste deel (55 procent) van het aantal verkochte mobiele telefoons in het derde kwartaal van 2013.

Douglas Gilstrap, Senior Vice President en Head of Strategy bij Ericsson, zegt: “Het hoge tempo van de smartphone adoptie is ongekend en blijft maar groeien. Het duurde meer dan vijf jaar om de eerste miljard smartphone-abonnementen te bereiken, maar het zal minder dan twee jaar duren om de 2 miljard te bereiken. Tussen nu en 2019, verdrievoudigt het aantal smartphone abonnementen. Interessant is dat deze trend het resultaat is van groeiende adoptie in China en andere opkomende markten nu goedkopere smartphone modellen beschikbaar komen.”

Het smartphone verkeer zal tussen 2013 en 2019 toenemen met de factor 10 waarbij tien exabyte wordt gehaald. Video groeit met 55 procent per jaar, en zal meer dan 50 procent van het mobiele dataverkeer vertegenwoordigen, terwijl sociale netwerken en web services elk goed zijn voor ongeveer tien procent in 2019.

Voor het volledige rapport klik hier

Over Ericsson
Ericsson is ‘s werelds grootste leverancier van communicatietechnologie en -diensten. Ericsson maakt de ‘Networked Society’ mogelijk door middel van efficiënte real-time oplossingen waarin we kunnen studeren, werken en vrijer leven in een duurzame samenleving over de hele wereld.

Het bedrijfsportfolio bestaat uit diensten, software en infrastructuur met betrekking tot informatie, communicatie en technologie, voor telecom operators en andere industrieën. Vandaag de dag gaat meer dan 40 procent van het wereldwijde mobiele verkeer over Ericsson netwerken en ondersteunt Ericsson netwerken die meer dan 2,5 miljard abonnees bedienen.
Het bedrijf is met meer dan 110.000 medewerkers actief in meer dan 180 landen en genereerde in 2011 een omzet van 33,8 miljard dollar. Ericsson is opgericht in 1876, heeft zijn hoofdkantoor in Stockholm en is genoteerd aan de NASDAQ OMX, Stockholm en de NASDAQ New York.

Voor meer informatie:
www.ericsson.com