Industry Wire

Geplaatst door eToro

eToro lanceert AI-gegenereerde reclamecampagne tijdens Olympische Spelen

25 juli 2024: Handels- en beleggingsplatform eToro lanceert zijn eerste reclamecampagne, bijna geheel geproduceerd met behulp van AI. De reclame wordt uitgezonden op Eurosport tijdens alle 16 dagen van live verslaggeving van de Olympische Spelen 2024 en wordt gestreamd in 45 landen en 19 talen op discovery+ en HBO Max.
eToro is het eerste grote merk dat LTX Studio, de recent gelanceerde AI-gedreven tool van Lightricks voor video-editing en storyboarding heeft gebruikt om een internationale reclamecampagne te produceren. De eerste visuals, beelden en motion voor de campagne werden gecreëerd aan de hand van LTX Studio’s AI-technologie, waardoor ‘live’ filmen op locatie niet meer nodig was. Aangepaste audio en stemmen zijn later toegevoegd vanuit externe bronnen om tot het eindproduct te komen.
eToro CMO Nir Smulewicz: “Met deze campagne benadrukken we hoe eToro beleggers wereldwijd in staat stelt om te beleggen op financiële markten, met elkaar in contact brengt en hen de tools biedt om hun kennis en vermogen te laten groeien.”
 
“eToro heeft altijd gebruik gemaakt van opkomende technologieën om te innoveren en onze aanpak voor AI is geen uitzondering. AI wordt al ingezet op meerdere afdelingen binnen het bedrijf, waaronder marketing en klantenservice. AI heeft een enorm potentieel, maar we staan nog maar aan het begin van deze reis en ik kijk ernaar uit om meer AI-initiatieven toe te passen binnen eToro.”
Lightricks CEO en co-founder Zeev Farbman: “We zijn verheugd om samen te werken met eToro aan deze baanbrekende campagne, het eerste grote initiatief op advertentiegebied mogelijk gemaakt door LTX Studio. Ons AI-gedreven platform stroomlijnt het creatieve proces en stelt professionals in staat om ideeën sneller uit te werken, pre-productie te vereenvoudigen en op een efficiënte manier meeslepende eindcontent te genereren.”

eToro produceerde eerder een reclame voor de NFL Superbowl LVI halftime show. Het platform is een belangrijke sponsor van evenementen en sportteams uit wereldwijde topleagues, waaronder de Engelse Premier League, de Duitse Bundesliga, de UK Premiership Rugby, de Spaanse Liga ACB en Rugby Australia en in de Nederlandse Eredivisie AZ Alkmaar.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht