Europese nominaties voor Leadingcourses.com

“Kwart miljoen golfers per maand”
Sinds de oprichting van Leadingcourses.com in 2007 zijn de bezoekersaantallen sterk gestegen, niet alleen in Nederland, maar ook daarbuiten. Inmiddels wordt de site maandelijks door een kwart miljoen golfers geraadpleegd en dit aantal groeit jaarlijks met 50%. De site is het startpunt voor golfers om te bepalen op welke baan ze willen spelen en in welk hotel ze verblijven.
In het begin waren de golfclubs wat terughoudend, maar inmiddels begint het ook in deze branche door te dringen dat transparantie over de prijzen en de uiteindelijke ervaring van de klant erg belangrijk zijn. Golfclubs zien dat Leadingcourses.com een prachtig platform is om golfers aan te trekken, zeker in tijden dat het wat minder gaat.
“Meer golfen”
De site heeft als doel om mensen te helpen bij het maken van hun keuze en om mensen te motiveren meer te spelen. Zo maakt de site het mogelijk om (nieuwe) golfvrienden te vinden en uit te nodigen voor een rondje golf. Daarnaast worden beoordelaars regelmatig beloond met greenfees om (nog) vaker te spelen. Het unieke van de site is dat mensen een op maat gesneden advies krijgen waar ze zouden kunnen spelen. Dit gebeurt op basis van hun speelsterkte, hun locatie, type golfbaan en aanvullende wensen (zoals de mogelijkheid om golf clubs of een buggy te huren).
“Innovatie in traditionele markt”
Leadingcourses.com is continu bezig met nieuwe, innovatieve functies de golfparticipatie te verhogen. Zo kan men bij veel golfbanen online een starttijd te reserveren, maar helaas is dit nog lang niet overal mogelijk. Jeroen Korving, Managing Director van Leadingcourses.com: “Het blijft een uitdaging om de lappendeken van golfclubs, software-bedrijven en tee-time-aanbieders aan elkaar te koppelen. Daarbij is de golfmarkt erg traditioneel. Maar we zien dat er langzaam maar zeker een beweging bij clubs ontstaat, waarbij zij het internet omarmen.
“Nominatie is mooi compliment”
“Dat we genomineerd zijn is uniek. Wij zijn enorm trots dat Leadingcourses.com de eerste golfsite is die genomineerd en dan ook nog eens direct in 4 landen. Leuk ook dat we het op mogen nemen tegen sites van clubs zoals Liverpool, Arsenal en de Premier League. Een geweldig compliment aldus Jeroen Korving. “Het is een mooie stimulans om door te gaan op de weg die we zijn ingeslagen. In 2014 willen we echt grote stappen maken. Ons doel blijft om de Tripadvisor voor golf te worden, niet alleen in Europa maar vooral wereldwijd. En we hopen natuurlijk dat alle golfers ons willen steunen en hun stem op ons willen uitbrengen!”
Website van het Jaar
De Website van het Jaar verkiezing is de grootste jaarlijkse publieke verkiezing in de internetsector en wordt sinds 2003 georganiseerd. Vorig jaar werd er in Nederland alleen al meer dan 663.000 keer gestemd. Inmiddels wordt deze verkiezing in 8 landen gehouden.
Over Leadingcourses.com
De golfportal (www.leadingcourses.com) is een Nederlands initiatief van drie ervaren internetexperts en sportmarketingbureau TIG Sports en bestaat al sinds 2007. De website kent een actieve golfcommunity en telt inmiddels meer dan 170.000 beoordelingen van golfers over golfbanen in heel Europa. De website is beschikbaar in 6 talen. TIG Sports is in de golfwereld bekend door de organisatie van grote internationale evenementen zoals het KLM Open, het Dutch Senior Open en Deloitte Ladies Open.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.