Industry Wire

Geplaatst door UM

Eye Wish ziet in UM strategisch partner

Amsterdam, 6 april 2022 – Eye Wish Nederland kiest UM als strategisch partner voor al haar on -en offline media-activiteiten. In Nederland is Eye Wish met 142 winkels de nummer drie in de optiek markt.

De samenwerking is tot stand gekomen na een bureau-oriëntatie en heeft betrekking op alle offline en online media-activiteiten van strategie en planning tot inkoop welke UM  gaat verzorgen. De samenwerking omvat de communicatie –en mediastrategie, planning en distributie voor alle paid kanalen in Nederland

Eye Wish en haar Belgische zusje GrandOptical zijn per 1 april overgenomen door het Oostenrijkse MPG Eyewear, fabrikant van onder meer de brillen van het merk Red Bull. GrandOptical (35 winkels) heeft haar media-activiteiten bij Initiative België ondergebracht.

Susanne Damen, Head of Marketing & Digital Eye Wish : “We hebben een uitdagend jaar achter de rug en kijken met veel vertrouwen naar de toekomst. We hebben grote ambities voor Eye Wish en GrandOptical. Dat vraagt om een sterke mediapartner die ons gaat helpen onze groeiambities te behalen. En deze hebben we in UM gevonden.”

UM CEO Carolien van ’t Hek: “We zijn heel erg trots dat Eye Wish voor ons heeft gekozen. Vanwege onze kennis op het gebied van retail maar zeker ook vanwege onze challenger mentaliteit. Eye Wish staat na deze overname voor een mooie uitdaging om opnieuw te bouwen en te groeien in beide markten. En met onze Futureproof aanpak gaan we ze hier zeker bij kunnen helpen”

——————————————————————————————————————————————

Over UM

UM is een wereldwijd toonaangevend Media & Communicatie adviesbureau dat sterk gelooft in de kracht van media om betere business resultaten te behalen. We maken gebruik van de inzichten uit data-analyse om Futureproof groei te realiseren voor onze klanten en hun merken, in het Now en Next. Door sterke en waardevolle connecties te maken tussen consument en het merk op die momenten die er echt toe doen.  Onze mentaliteit, aanpak en flexibel model, geworteld in diversiteit, gelijkheid en verbondenheid, zorgt voor een hechte samenwerking en betere bedrijfsresultaten van merken.

Als onderdeel van het wereldwijde netwerk Mediabrands, is UM actief in meer dan 100 landen met zo’n 5.000 mensen die dagelijks actief zijn met advies en innovatie. Waaronder in Nederland voor merken zoals Eye Wish, Seiko, Noshirt, Jumbo, Nestlé, Vattenfall, War Child, Praxis, Bloemenbureau, Mattel en Spotify.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht