Industry Wire

Geplaatst door Fabienne Chapot

Fabienne Chapot lanceert vernieuwde digitale showroom

Met dit nieuwe platform is het merk Fabienne Chapot klaar voor de volgende fase in volwassenheid en groei. Een totaalervaring voor de Fabienne Chapot klant op het snijvlak tussen commerce en storytelling.

Van online winkel naar digitale showroom

Het e-commerce platform heeft de stap gezet van online winkel naar een digitale showroom die het boetiek-gevoel van het merk tot leven brengt. De uitstraling is zowel exclusief als toegankelijk met in de hoofdrol de in-house handgemaakte prints. In zowel design als de user experience is rekening gehouden met de wensen van de doelgroep.

Joeri Bakker, Head of Products and Experiences bij dentsuACHTUNG!: “De nieuwe site ademt Fabienne Chapot door het gebruik van de opvallende patronen en verrassende mini interacties, die vervolgens ook weer te vinden zijn op de kleding zelf. We willen dat winkelen bij Fabienne Chapot aanvoelt als een fijne en persoonlijke ervaring. Het is een mooie balans geworden tussen merk & commercie”

Commerce en storytelling

De Fabienne Chapot klant houdt van design met veel karakter, dus dat is in alle designkeuzes doorgevoerd: van het gekozen lettertype tot de focus op de prints. Ook in de navigatie hebben de prints een hoofdrol gekregen met de populaire ‘meer van deze print’ feature. Er is veel meer aandacht gegaan naar het verhaal achter deze handgemaakte prints en de collecties. Dit resulteert in een balans tussen commerce en storytelling. Verder zijn er in de totale journey vele delighters toegevoegd in de vorm van typische Fabienne micro animaties. Ook zijn duurzame producten aangeduid met het icoon van een groen blad. In het ‘shop the look’ gedeelte dat binnenkort wordt gelanceerd, helpt Fabienne Chapot bezoekers om verschillende kleurrijke items met elkaar te combineren.

‘Just add Fabienne’

Fabienne Chapot: “Onze bekendheid hangt sterk samen met onze uitgesproken ontwerpen. Maar hoe verder je groeit, hoe meer deze prints te zien zullen zijn. De vrouwen die onze kleding dragen zijn juist op zoek naar iets unieks. En dus zochten we een manier om door te groeien zonder het handelsmerk te verliezen. Samen met dentsuACHTUNG! hebben we vorig jaar onze positionering en identiteit aangescherpt op het snijvlak van toegankelijkheid en exclusiviteit. De doorvertaling die we nu hebben gemaakt naar ons digitale platform, is wat mij betreft spot on. We zijn klaar voor de toekomst. Met ons vernieuwde platform willen we een totaalervaring bieden die vrouwen verleidt om nog meer van zichzelf te laten zien.” 

dentsuACHTUNG! was verantwoordelijk voor de positionering, identiteit en de vertaling daarvan naar de belangrijkste touchpoints, waaronder  met name het design van de nieuwe webshop op https://www.fabiennechapot.nl/.

Het platform is technisch gerealiseerd door Made by Mouses.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht