Industry Wire

Geplaatst door Fabrique [merken, design & interactie]

Fabrique ontwikkelt nieuwe webshop Ginger

Ginger is het nieuwe merk van het Belgische modehuis FNG Group. Ginger biedt ‘slow fashion’; tijdloze kleding met de nadruk op kwaliteit en duurzaamheid. Met de nieuwe webshop gingercollections.be zet Fabrique ook het nieuwe merk neer.

De FNG Group is internationaal succesvol met de formules CKS, Fred & Ginger (kinderkleding), Van Hassels, Baker Bridge, Expresso en Claudia Sträter. Met het nieuwe merk Ginger richt de FNG Group zich op zelfstandige vrouwen met een voorkeur voor kwaliteit, authenticiteit en eerlijkheid.

Vanuit het concept ‘Come as you are’ ontwikkelde Fabrique een karakteristieke webshop voor Ginger. Een webshop over jouw persoonlijke stijl en de vrijheid om te zijn wie je bent. Op de + Guests pagina’s presenteren gastcuratoren in hun eigen omgeving hun persoonlijke keuze uit de collectie van Ginger. Het tonen van echte mensen in het echte leven laat zien dat kleren je identiteit versterken.

De collectie draait om unieke kledingstukken. Collectors items, gemaakt om je persoonlijke stijl te complementeren. Om dit te benadrukken gaf Fabrique elk kledingstuk een uniek nummer. Alle webpagina’s zijn ontworpen met aandacht voor detail. De winkeluitstraling was ook het uitgangspunt voor het ontwerp van de webshop; veel wit en zwart, ‘ruwig’ met grote beelden. De fotografie laat je de textuur van de stoffen bijna voelen.

Het resultaat is een webshop met een perfecte balans tussen branding en conversie. Een webshop die stijlvol en persoonlijk het nieuwe merk Ginger stevig neerzet.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht