FC Utrecht gaat voor een ultieme fan experience

FC Utrecht is een prachtige club met een trouwe aanhang. Naast de resultaten op het veld, is er natuurlijk geen mooiere manier om haar supporters te belonen, dan met een ervaring die aansluit bij de ambities van de club. Samen creëren we, vanuit het hart, een (online) klantbeleving waarmee we van supporters, superfans maken.
Om superfans te creëren moet je weten wat ze motiveert. Wat ze drijft. Wat hun voorkeuren en interesses zijn. Welke wedstrijden ze willen bezoeken en wat ze in de webshop willen zien. Hiervoor is een centraal klantbeeld essentieel. Dit realiseren we door alle kennis over de supporters te bundelen tot een waardevol en kwalitatief profiel in ons customer data platform; Nominow. Een profiel dat in aangepaste vorm ook toegankelijk is voor de supporters zelf via een gebruiksvriendelijke ‘Mijn Omgeving’ binnen de website. Dit is de basis om supporters via de voor hun relevante touchpoints, zoals de website, webshop en in e-mail een ultieme persoonlijke FC Utrecht merkbeleving te geven.
Nominow levert de marketeers van FC Utrecht via een actueel dashboard waardevolle inzichten over de volledige fanbase. Dit stelt ze in staat om data gedreven beslissingen te maken en zo sneller resultaat te behalen.
Joost Broerse, Commercieel Directeur FC Utrecht licht toe: “Bij FC Utrecht vinden er mooie ontwikkelingen plaats op het digitale vlak zoals de ontwikkeling van een nieuwe website en webshop. Deze ontwikkelingen passen perfect in de strategie van de club om de supporters en andere volgers op basis van data nog meer van dienst te zijn. Er wordt in dit intensieve project tussen The Valley en de projectgroep van FC Utrecht keihard gewerkt en ik kijk uit naar het resultaat.“
Martijn Standaard, Head Of Partnerships – Merchandise & eCommerce FC Utrecht: “De keuze voor The Valley hebben we gebaseerd op hun uitgebreide kennis en samenwerking met grote merken zoals Nike, Tommy Hilfiger en Basic Fit. Wij willen de ervaring die zij hebben opgebouwd gebruiken voor onze eigen online FC Utrecht-beleving. We werken al een aantal jaar met een uitgewerkte datastrategie, hier zullen wij middels dit nieuwe platform de volgende stap in maken.”
Rory de Graaf, Head of Digital The Valley: “FC Utrecht is in de uitzonderlijke positie dat ze al zeer loyale supporters heeft. Iets waar elk merk van droomt. Samen met FC Utrecht hebben we de ambitie om de supporters een ultieme experience te bieden. Het nieuwe online platform wordt de plek waar FC Utrecht supporters zich écht thuis voelen. Waar ze altijd op de hoogte zijn van het laatste relevante nieuws en waar ze gemakkelijk tickets en de mooiste FC Utrecht merchandise kunnen kopen. We kijken er ontzettend naar uit om met de club in het hart van Nederland het online kampioenschap te winnen.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.