Industry Wire

Geplaatst door FedEx

FedEx bezorgt UEFA EURO 2020

Als officiële logistieke partner van het toernooi zorgt FedEx voor de logistieke ondersteuning van 24 nationale teams verspreid over 51 wedstrijden in 11 stadions in Europa

Hoofddorp 17 juni, 2021 – Vanaf de aftrap afgelopen vrijdag 11 juni in het Stadio Olimpico in Rome tot het laatste fluitsignaal in het Wembley Stadium in Londen op 11 juli zal FedEx Express – een dochterbedrijf van FedEx Corp. en ‘s werelds grootste transportbedrijf – zorgen voor gespecialiseerde logistieke services en support aan de UEFA, de teams en fans, zodat de 51 wedstrijden tijdens UEFA EURO 2020 in 11 steden door Europa succesvol kunnen plaatsvinden.

Dit Europees kampioenschap van de UEFA is het grootste toernooit ooit wat betreft het aantal verschillende speelsteden.

‘’FedEx zorgt voor de snelheid en nauwkeurigheid die nodig is voor dit meerlandentoernooi waarbij wij de kracht van ons ongeevenaarde lucht- en wegennetwerk kunnen laten zien,’’ aldus David Canavan, Regional Chief Operating Officer Europe bij FedEx. ‘’De pandemie heeft deze competitie dan misschien wel vertraagd, maar ons enthousiasme om weer in contact te komen met fans van over de hele wereld is alleen maar gegroeid. We hebben ons meer dan een jaar voorbereid om dit toernooi te kunnen vieren en waren klaar voor de aftrap.’’

Een toegewijd team van meer dan 260 geschoolde logistieke medewerkers is klaar om de expertise van het bedrijf te laten zien, en meer dan 1,520 ton aan goederen te leveren binnen Europa en daarbuiten; van het transporteren van de uitrusting van de nationale teams tot de verzending van de officiële UEFA materialen zoals wedstrijdballen, tickets, wedstrijdtenues, podiummateriaal en andere benodigdheden voor het toernooi.
• FedEx Express zal gebruikmaken van haar B2C e-commerce capaciteiten om meer dan 160,000 geprinte tickets over de hele wereld te bezorgen. Dit kunnen standaard tickets, collector’s item tickets of hospitality/VIP tickets zijn.
• Het FedEx Supply Chain warehouse in Veldhoven zal meer dan 28,000 uniformen van het UEFA personeel, vrijwilligers en sponsors verwerken. In totaal zal meer dan 256 ton aan goederen worden verwerkt op deze locatie.
• Meer dan 4,000 officiële UEFA EURO 2020 ballen zijn verscheept naar de stadions door heel Europa, klaar voor de aftrap.
• Een toegewijde service desk in het International Broadcast Center in Amsterdam zal alle transport- en verzendbehoeften voor de media ter plaatse ondersteunen.
• Voorafgaand aan het toernooi zijn in heel Europa meer dan 500 Ball Kids getraind in het kader van het FedEx Ball Kids-programma, dat jonge fans de kans biedt om spelenderwijs nieuwe vaardigheden te leren en te ontwikkelen.
Voor de bezorging aan UEFA EURO 2020 zal FedEx gebruik maken van haar FedEx International Priority en FedEx International Economy-diensten, evenals van op maat gemaakte oplossingen voor afhalen en bezorgen, opslag en ondersteunend personeel ter plaatse. Als de grootste clearance broker ter wereld zal FedEx zijn clearance expertise inzetten voor wereldwijde ticketleveringen waar nodig, evenals voor andere leveringen aan de locaties in Azerbeidzjan, Rusland en het Verenigd Koninkrijk.

Naast de fysieke bezorging van het toernooi zal FedEx ook community programma’s ondersteunen. Gedurende de sponsoring van de UEFA National Teams en het UEFA EURO 2020 toernooi, heeft FedEx Express een liefdadigheidsprogramma ondersteund met de UEFA Foundation for Children. Er zijn liefdadigheidssubsidies gegeven aan vier onafhankelijke NGO’s in Roemenië, Ierland, Hongarije en het Verenigd Koninkrijk om jongvolwassenen die het verst van de banenmarkt af staan te helpen. Met voetbal als instrument hebben deze NGO’s in vier steden ‘football for employability’-programma’s ontwikkeld – waarbij sport wordt gecombineerd met praktische ondersteuning en advies over toegang tot de arbeidsmarkt.

FedEx blijft samenwerken met enkele van ’s werelds grootste competities en bouwt voort op haar uitgebreide geschiedenis van sportsponsoring over de hele wereld. FedEx kondigde onlangs aan dat het de UEFA Champions League gaat sponsoren vanaf de start van het toernooi in 2021/22, met een looptijd van drie edities tot 2023/24. Deze overeenkomst omvat ook de sponsorrechten voor de UEFA Super Cup, de finales van de UEFA Youth League, de finales van de UEFA Champions League Futsal en de UEFA eChampions League.

Over FedEx Corp.
FedEx Corp. (NYSE: FDX) biedt klanten en bedrijven wereldwijd een breed portfolio van transport, e-commerce en zakelijke diensten aan. Met een jaaromzet van $79 miljard biedt het bedrijf geïntegreerde bedrijfsoplossingen via een netwerk van ondernemingen die collectief concurreren, samenwerken en digitaal innoveren onder het gerespecteerde FedEx-merk. FedEx wordt consequent gerekend tot de meest gerespecteerde en betrouwbare werkgevers ter wereld en inspireert zijn bijna 570.000 teamleden om gefocust te blijven op veiligheid, de hoogste ethische en professionele normen en de behoeften van hun klanten en gemeenschappen. FedEx zet zich in om mensen en mogelijkheden over de hele wereld op een verantwoorde en vindingrijke manier met elkaar te verbinden, met als doel om tegen 2040 CO²-neutraal te opereren. Voor meer informatie kunt u terecht op about.fedex.com.

 

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht