Industry Wire

Geplaatst door WebArchitects

Fleurop kiest voor WebArchitects

Van technisch gestuurde naar marketinggedreven organisatie
Het betreffende multi-channel E-business platform omvat verschillende toepassingen die in meerdere projectfases worden uitgerold.

De eerste fase bestaat uit het opzetten van een dealerwebshop waarmee ruim 1.300 aangesloten Fleurop leden hun bestellingen, aangaande hun eigen retaillocaties, kunnen verrichten bij de centrale inkooporganisatie van Fleurop (Interflora Retail Services, groothandel voor bloemisterij-artikelen). Daarnaast zal ditzelfde platform als basis dienen voor de ontwikkeling van een intra-/extranetomgeving om zowel de communicatie en informatievoorziening, alsmede de service richting Fleurop leden en binnen de organisatie, te verbeteren. Tenslotte zal het platform worden uitgebreid met een B2B webshop waarmee ook externe bedrijven en organisaties in staat zullen zijn bestellingen te verrichten.

Leon Siepman, manager ICT van Fleurop zegt hierover: “Fleurop zit op dit moment in de omschakeling van een technisch gestuurde naar een marketinggedreven organisatie. Dit betekent voor ons dat we er als organisatie bewust voor kiezen om afstand te doen van bepaalde IT-activiteiten om daarmee meer te kunnen focussen op het ondersteunen en maximeren van de omzet van onze leden. Maar ook op het aanboren van nieuwe markten. Omdat het een core proces betreft dat nagenoeg de gehele organisatie raakt, is het cruciaal dat je als organisatie samenwerkt met een partij die je hierin kunt vertrouwen. Na een zorgvuldige selectie kwam WebArchitects als meest geschikte partij uit de bus. Naast de expertise die ze de afgelopen 10 jaar hebben opgebouwd op het gebied van E-business, kan WebArchitects ons begeleiden in zowel de aanloop naar de roll out van diverse E-business toepassingen, alsmede ondersteunen bij alle facetten waar je als organisatie na een lancering mee te maken zal krijgen. WebArchitects heeft de belangrijkste ondersteunende diensten in huis waarmee ze ons nu, en in de toekomst, adequaat kunnen ondersteunen; van design tot het verbeteren van onze conversie. ”

Jeroen van Stijn, Commercieel en Marketing Directeur van WebArchitects, vult aan: “In deze samenwerking nemen wij feitelijk een belangrijk deel van de bedrijfsvoering over en gaan wij één van de kernprocessen van Fleurop beheren en doorontwikkelen. Met het RightClick E-business platform hebben wij een krachtig en flexibel product in handen waarmee vanuit één omgeving meerdere verkoopkanalen naast en door elkaar kunnen worden opgezet en beheerd. Door de strategische heroriëntatie is de inzet van E-commerce als omzetversneller en marketing tool binnen Fleurop, een steeds prominenter onderdeel geworden van de bedrijfsvoering. Doordat wij een beheergedeelte overnemen kan Fleurop zich nog meer richten op haar eigen core competenties. ”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht