Flexxolutions wint Young Technology Award 2014

Flexxolutions is de grote winnaar van de Young Technology Award 2014. De hoofdprijs van €5000 is voor jonge, innovatieve bedrijven uit Nederland. De awardshow werd dit jaar gehouden in de Grote Kerk te Enschede. Dit jaar werd de finale gecombineerd met het internationale evenement Boosting Academic Entrepreneurship.

Over de winnaar

Flexxolutions gebruikt high-tech textiel voor het maken van gas- en vloeistofafdek- en opslagproducten. Hiermee voorkomen ze het verspreiden virussen in de glastuinbouw en de voedingsindustrie. Ook innoveren ze met desinfecterende matten en speciale toiletten voor vluchtelingenkampen. In oorlogsgebieden gaan ze hiermee verspreiding van ziektes tegen en  behouden ze menselijke waardigheid.

Juryoordeel

Het niveau van de finalisten was dit jaar hoog waardoor de jury voor een lastige keuze stond. Flexxolutions is de uiteindelijke winnaar geworden omdat ze een goede platformtechnologie hebben ontwikkeld die ze succesvol weten toe te passen in verschillende producten. Ze weten dit goed uit te voeren, weten dit goed te verkopen en groeien daarmee in de markt.

De jury van de Young Technology Award 2014 bestond uit Steve Walsh (Hoogleraar Innovatie, University of New Mexico), Ray Quintana (Cottonwood Technology Fund) en Casper Peeters (ex CEO Xsense). Zij keken naar de technologische en/of commerciële vernieuwing, de omvang van de markt, het bewezen succes van de innovatie en onderneming, de kwaliteit van de onderneming en de kwaliteit van de ondernemers.

Nominaties

Voor de award waren zes bedrijven genomineerd. In aanmerking voor de prijzen

kwamen ook GoalGorilla, Sustainable Durable Systems, LiveOp, Happening en Athom.

De Young Technology Award

De Young Technology Award is een initiatief van Powered by Twente Innovation Events en wordt georganiseerd met partners PPM Oost, Twentebranding, Grant Thornton, Rabobank Enschede-Haaksbergen en Kennispark Twente. Dit jaar vindt de verkiezing voor de zevende keer plaats. De award stimuleert de innovativiteit van het bedrijfsleven in Nederland en presenteert dit aan een breed publiek. Daarnaast biedt de verkiezing een (internationaal) podium aan innovatieve jonge bedrijven.