Industry Wire

Geplaatst door Young Communicators

Floreren in het digitale tijdperk doe je met een Young Communicator

Utrecht, 2 juni 2016 –  In de communicatiebranche volgt de ene trend de andere trend razendsnel op. Het digitale tijdperk van vandaag de dag daagt organisaties uit als nooit tevoren. De online aanwezigheid van miljarden mensen en de verscheidenheid aan kanalen waarop ze bereikbaar zijn, biedt de huidige marketeer tal van mogelijkheden. Maar als je niet opgegroeid bent met het internet, dan mis je de fundamentele kijk om alle onlinemiddelen op een natuurlijke manier te integreren in huidige strategieën. Floreren in het digitale tijdperk doe je dan ook met jonge communicatieprofessionals, zij die het internet niet zien als een extra tool maar waarbij het onderdeel is van hun levensstijl. Om organisaties aan deze talenten te helpen is nu een nieuw bureau opgericht: Young Communicators.

Opgegroeid met social media, korte tweetjes en interactieve festivals
Young Communicators bemiddelt jonge, freelance communicatie-, marketing- en mediatalenten tot 30 jaar die slim zijn in social media, gevat in teksten, creatief in visuals of handig in events. ‘Wij zien bij organisaties steeds meer behoefte aan ondersteuning op deze gebieden, waar jonge communicatieprofessionals super vaardig in zijn. De seniors zijn hier wel in opgeleid maar niet mee opgegroeid, en in onze ogen maakt dat het grote verschil. De nieuwe generatie ademt het, de oude generatie zucht erdoor”, aldus Mascha Damen, een van de oprichters van Young Communicators.

Jong geleerd naast vaak gedaan
Met hun persoonlijke benadering helpt de organisatie jonge talenten aan een passende opdracht voor kortere of langere periode. Een belangrijk uitgangspunt is dat de jonge professional náást de seniors op een communicatie-afdeling of op een project aan de slag gaat, en beide partijen daadwerkelijk iets van elkaar leren. Initiatiefnemers Mascha Damen (oprichter Communicatiewinkel) en Allard Möller (eigenaar Allard Möller Interim Management Groep) fungeren hierbij op de achtergrond als mentor voor de jonge freelancers. Allard Möller: “Het viel ons op dat veel studenten direct na of soms zelfs al tijdens hun studie als freelancer aan de slag gaan, om zo werkervaring op te doen. De vaste banen liggen voor de jonge generatie helaas niet voor het oprapen, maar op projectbasis is er bij organisaties volop te doen. Deze twee groepen aan elkaar koppelen, zien wij als een win-win voor beide partijen. Wij stellen ons netwerk hier graag voor beschikbaar.”

Allard coacht de Young Communicators vanuit zijn jarenlange ervaring op het gebied van zelfstandig ondernemerschap, en Mascha fungeert – als ervaren senior communicatieprofessional – voor de young communicators als vakinhoudelijke sparring-partner. Maandelijks organiseren ze individuele kennis- en coaching sessies voor de juniors die via hen aan de slag zijn, om de kwaliteit van hun inzet naar de opdrachtgever te waarborgen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht