Industry Wire

Geplaatst door foodora

foodora lanceert eerste TVC in Nederland

foodora, de internationale fietsbezorgservice van kwaliteitsrestaurants, lanceert vandaag haar eerste TVC in Nederland. In de campagne, gericht op food lovers in de grote steden, laat foodora het gevarieerde en gezonde aanbod van restaurants zien. Naast Nederland zal de commercial nog in vijf andere landen worden vertoond.

In de campagne speelt een jong koppel de hoofdrol. Het koppel bespreekt met elkaar wat ze gaan doen met eten die avond en kijkt op de foodora app. Wanneer ze een restaurant aanklikken, verandert hun woonkamer in het desbetreffende restaurant. Van een stylish Vietnamees restaurant en een hippe hamburgertent tot de nieuwste sushi bar. Klik hier om de TVC te bekijken.

De campagne verbeeldt foodora’s missie om kwalitatieve maaltijden onderdeel te maken van het dagelijks leven. De campagne is ontwikkeld door NOISE, het bureau voor innovatieve communicatie dat eerder succesvolle campagnes bedacht voor Coca-Cola, ING, Warner Bros en Pictures/Twentieth Century Fox.

Vincent Hosman, Country Manager van foodora Nederland: “Voorheen communiceerden we alleen lokaal, maar nu we aan het eind van het jaar in zeven Nederlandse steden actief zijn, kunnen we voor het eerst los met een landelijke TVC. Een moment om trots op te zijn. Met deze campagne laten we food lovers zien met wat voor restaurants wij samenwerken. De kijker herkent de hamburgertent, het Vietnamese restaurant en de nieuwe sushi bar en hoeft nu niet meer de deur uit om de nieuwste hotspots uit te proberen.”

Robin Schmidt, regisseur van de campagne: “Ik houd van uitdagingen en dit project sprak mij gelijk aan. In de campagne moesten drie restaurants met ieder hun eigen karaktereigenschappen uitgelicht worden en tegelijkertijd speelde de foodora app ook een grote rol. Dankzij een fantastisch creatief team is het eindresultaat een echte weerspiegeling van de uitstraling en het karakter van het merk.”

Vanaf vandaag is de TVC te zien op tv, de campagne wordt verder door vertaald naar social media en bioscopen in Nederland, Finland en Zweden. De komende maanden gaat de campagne ook live in bioscopen in Duitsland, Oostenrijk en Noorwegen.

Over foodora
Bezorgservice foodora (met de kleine letter f) is in oktober 2014 gelanceerd in Duitsland en sinds mei 2015 in Amsterdam gevestigd. De on demand bezorgservice bezorgt favoriete gerechten van kwaliteitsrestaurants in inmiddels 10 landen en 43 verschillende steden. De gerechten zijn snel besteld via de Android- of iOS-app of via de website en staan binnen 30 minuten op tafel (of op schoot) dankzij de fietsende bezorgers. Bestellen kan iedere dag vanaf 09.00 tot 23.00 uur in Amsterdam, vanaf 11.00 uur in Utrecht, Den Haag en Rotterdam en vanaf 17.00 in Leiden en Haarlem. Voor het einde van het jaar is foodora ook in Eindhoven actief. Kijk voor meer informatie op www.foodora.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht