Industry Wire

Geplaatst door CAEZ.nl

Fotografie bepalend voor online succes

Virtueel verleiden
Dat fotografie in e-commerce vaak een sluitpost is gaat ten koste van de online omzet vindt Ezra Langendorff van CAEZ.nl. “Goede fotografie en film zorgt voor een optimale online beleving, daarmee verleidt je de klant tot een aankoop”.

“Het verleiden van een bezoeker is een grote uitdaging voor fashion & lifestyle webshops. Je komt niet meer weg met slechte foto’s want klanten zijn internationaal georiënteerd en eisen voldoende informatie en merkbeleving voordat ze tot aankoop overgaan” verklaart Ezra Langendorff, managing partner van CAEZ.nl – webshop photography.

“Maak gebruik van offline retail kennis met betrekking tot klantgedrag en gebruik tools die in de fysieke retail niet mogelijk zijn zoals een catwalk filmpje of een model wat de klant laat zien hoe je een artikel kan combineren” adviseert Langendorff.

Online Visual Merchandising
De verkoopstimulering in een fysieke winkel zoals het verkooppersoneel, de visual merchandising, het interieurconcept en de etalages, worden in een webshop vervangen door het design, de productfotografie en film. In een winkel wordt de collectie met zorg en aandacht gepresenteerd zodat de klant geprikkeld wordt om te kopen. Met dezelfde zorg moet ook de collectie online gepresenteerd worden om de webshop aantrekkelijk te maken voor de online-shopper. Goede foto’s en inspirerende filmpjes verleiden de klant zoals de etalage of visual merchandising dat in een fysieke winkel doet.

Kosten fotografie
Met de groei in e-commerce voor de fashion & lifestyle branche is het van steeds groter belang dat er aandacht wordt besteedt aan online visual merchandising. “Als je gaat bezuinigen op fotografie haalt dat de conversie omlaag” zegt Langendorff. “Online retailers moeten begrijpen dat de kosten voor een webshop ten opzichte van een fysieke winkel nog altijd zeker 10% lager zijn. Investeren in het presenteren van de product is een must en geen luxe. Een goede partner in online fotografie zoals CAEZ.nl denkt wel altijd mee om de kosten te beperken door de juiste keuzes te maken per shop en merk.” sluit Langendorff af.

CAEZ.nl, opgericht in zomer van 2010 door fashion manager Ezra Langendorff en fotograaf Carlfried Verwaayen, richt zich op fotografie en film voor fashion & lifestyle e-commerce. CAEZ.nl werkt voor webshops van gerenommeerde merken als Turnover, Arrow menwear, The Society Shop en Chick on a Mission.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht