Industry Wire

FriFi maakt van klanten vrienden

Amsterdam– FriFi, aanbieder van WiFi-marketing oplossingen, gaat vandaag officieel van start. Met FriFi kunnen organisaties via hun WiFi-netwerk eenvoudig meerwaarde halen uit hun klantcontacten. Na een succesvolle testperiode bij onder andere Cosmo Hairstyling en de Pastabar en is de WiFi-marketing tool nu beschikbaar voor alle ondernemers die voordeel willen halen uit hun gratis WiFi-netwerk. FriFi stelt ondernemers en organisaties in staat om relaties op te bouwen met klanten en maakt het makkelijk de marketingstrategie te optimaliseren en de ROI van campagnes te evalueren.

FriFi biedt organisaties de mogelijkheid om de inlog-pagina van hun gratis WiFi-netwerk zo aan te passen dat zij de gewenste interactie met hun klanten kunnen starten. Momenteel biedt FriFi de keuze uit zestien zogenaamde social buttons. Variërend van een ‘like’ op Facebook, een check-in via Foursquare of het bekijken van de menukaart krijgen bezoekers via de buttons toegang tot het gratis WiFi-netwerk. Bij het ontwerp van de inlog-pagina hebben FriFi-klanten volledige vrijheid. De oplossing van FriFi kan volledig in de achtergrond opereren en hoeft niet zichtbaar te zijn. FriFi biedt niet alleen de meest uitgebreide keuze op de markt en het hoogste gebruiksgemak; het levert organisaties ook gedetailleerde inzichten in het gedrag van hun klanten.

“Geen geforceerde Facebook ‘likes’ maar daadwerkelijke klantenbinding, dat is de achterliggende gedachte van onze WiFi-marketing tool”, aldus Rogier Melkman, founder van FriFi. “Met ons grote aanbod aan mogelijkheden om de landingspagina te personaliseren en in contact te komen met de klant bieden wij de meest sociale WiFi-marketing tool van dit moment. In de afgelopen periode hebben wij naar grote tevredenheid landelijke testprojecten gedraaid met partijen als SUMO en Shoebaloo. We zijn er nu klaar voor om ons product officieel te lanceren.”

Naast klantinteractie biedt de tool ook de mogelijkheid om marketingactiviteiten gerichter in te zetten. Voor kleine horecaondernemers tot grote festivalorganisatoren en alles daartussen biedt FriFi inzichten in de behoeften en gedragingen van hun publiek. Via een overzichtelijk dashboard krijgen gebruikers demografische informatie over hun klanten, of het nu gaat om geslacht, interesse, leeftijd of woonplaats. Daarnaast kan de klant in het dashboard het aanbod op de landingspage makkelijk wijzigen om het aan te passen aan het gedrag van zijn klanten. Hierbij kan het bijvoorbeeld gaan om het toevoegen of weghalen van buttons, het plaatsen van een tijdelijke actie of een agenda.

Samen met partner Wentzobouwt FriFi betrouwbare en stabiele hotspots voor bedrijven en organisaties. FriFi kan hierbij aan de meest vooruitstrevende eisen voldoen. De oplossing is geschikt voor zowel een enkel toegangspunt bij een (kleine) ondernemer als voor zware industriële toegangspunten voor grote locaties met een hoge gebruiksdichtheid (bijvoorbeeld winkelcentra, stadskernen of evenementlocaties). Dankzij de ‘responsive’ software werkt de FriFi-oplossing op alle smartphones, tablets, notebooks en desktops.

Over FriFi
FriFi is een toonaangevende aanbieder van WiFi-marketing oplossingen voor bedrijven en organisaties die gratis WiFi aanbieden aan hun klanten en bezoekers. FriFi biedt klanten de mogelijkheid automatisch klantrelaties op te bouwen en brengt klantvoorkeuren en -gedrag in kaart via het bieden van een naadloze WiFi-ervaring. De FriFi oplossing is gebouwd rond een aanpasbare landingpage die bedrijven en organisaties helpt om een klantrelatie aan te gaan wanneer zij inloggen op het gratis WiFi netwerk van het bedrijf. Meer dan 250 klanten in Nederland vertrouwen al op FriFi waaronder Shoebaloo, SUMO en Cosmo Hairstyling. Met het FriFi dashboard krijgen klanten waardevolle inzichten in het klantgedrag dat hen in staat stelt de marketingstrategie te optimaliseren en de ROI van campagnes te evalueren. Voor meer informatie ga je naar www.frifi.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht