Geplaatst door Fujitsu

Fujitsu versimpelt Robotic Process Automation met RPA as-a-service

Maarssen, 2 mei 2018 – Fujitsu stelt zijn klanten in staat te profiteren van Robotic Process Automation (RPA), door middel van een nieuwe flexibele as-a-service aanpak. De nieuwe dienstverlening die gebruikmaakt van een pay-as-you-go principe, stelt klanten in staat hun software efficiënt te automatiseren. Hierdoor verdwijnt niet alleen de gebruikelijke angst en onzekerheid rondom de voorheen noodzakelijke investeringen in infrastructuur en training, ook legt het een solide basis voor toekomstige schaalvergroting.

Bjarne Rasmussen, eindverantwoordelijke voor het RPA Center of Excellence bij Fujitsu, legt uit: “Bijna alle organisaties zijn van plan om te automatiseren. Toch slagen de meeste er niet in om het volledige potentieel van RPA te benutten, waardoor er nogal wat weerstand is. Dit wordt verder versterkt door het feit dat veel organisaties tegenstrijdige RPA-doelstellingen hebben: enerzijds moet een bedrijfscase worden opgebouwd die bewijst dat automatisering op de korte termijn winstgevend kan zijn, anderzijds moeten ook de voordelen op de lange termijn op het gebied van klantentevredenheid, wendbaarheid en verhoogde efficiënte worden bewezen.”

Wegnemen van monotone en repetitieve taken
Met RPA hebben klanten het vermogen om snel en onopvallend robotsoftwaretechnologie te implementeren en met behulp hiervan dagelijkse bedrijfsprocessen te automatiseren. De dienst helpt organisaties geld te besparen en de efficiëntie te verhogen door monotone en repetitieve taken weg te nemen bij werknemers. Daarnaast verhoogt het de klanttevredenheid door menselijke fouten bij gegevensinvoer te voorkomen.

Stapsgewijze aanpak
Veel organisaties hebben moeite met het succesvol opschalen van hun RPA, en er zijn veel automatiseringsprogramma’s die hun doelstellingen niet halen. Met de introductie van RPA as-a-service probeert Fujitsu dit probleem te verhelpen door de voordelen van automatisering gemakkelijk beschikbaar te maken. De dienst is zo ontworpen dat het klanten in staat stelt op een soepele en efficiënte manier te starten met de automatisering van de organisatie. Als eerste stap stellen consultants van Fujitsu in samenwerking met de klant een roadmap op voor monotone en repetitieve bedrijfsprocessen die op de korte termijn gemakkelijk kunnen worden geautomatiseerd. Deze informatie wordt vervolgens gebruikt om een realistische bedrijfscase op te stellen. De volgende stap is het uitvoeren van een aantal proefprojecten om het concept te testen en de effectiviteit van de bedrijfscase aan te tonen. Klanten kunnen vervolgens zelf aan de slag en eventueel opschalen aan de hand van een pay-as-you-go betaalmodel.
Fujitsu’s RPA-as-a-Service softwarebots draaien bij de klant zelf of vanuit een datacenter van Fujitsu. Ze worden constant gemonitord, onderhouden en verbeterd om ervoor te zorgen dat ze zo efficiënt mogelijk zijn en blijven. Dit gebeurt via de Fujitsu Cloud Service K51.

Prijs en beschikbaarheid
Fujitsu’s RPA-as-a-Service is per direct beschikbaar in de EMEIA-regio en alleen direct af te nemen bij Fujitsu. De prijsstelling is afhankelijk van de specifieke configuratie en regio.

Noot voor redacteurs
1Fujitsu Cloud Service K5 is het meest open, handig en compatibele cloudplatform voor ondernemingen op de markt vandaag. Het biedt een oplossing voor klanten die de operationele efficiëntie, digitale transformatie en Hybrid IT willen opdrijven via publieke virtuele private en private clouds gekoppeld aan een traditionele IT om meerwaarde de creëren uit oudere systemen. Powered by OpenStack, biedt K5 op unieke wijze IaaS en PaaS services ter ondersteuning van zowel registratiesystemen als engagementsystemen. Dit betekent dat bedrijven niet langer alleen moeten vertrouwen op de eigen kritieke bedrijfssystemen om naar eigen keuze hun cloudomgeving efficiënter te gebruiken, maar tegelijk kunnen instappen in de digitale transformatie.

– Fujitsu Concludes RPA Software Sales Partnership Agreement with UiPath
– Fujitsu and Blue Prism Announce Global Collaboration for Delivering Enterprise Robotic Process Automation
Online resources
– Read the Fujitsu blog: http://blog.ts.fujitsu.com
– Fujitsu pictures and media server: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php
For regular news updates, bookmark the Fujitsu newsroom: http://ts.fujitsu.com/ps2/nr/index.aspx

Over Fujitsu
Fujitsu is het toonaangevende Japanse informatie- en communicatietechnologie (ICT) bedrijf met een volledig aanbod van technologie producten, oplossingen en diensten. Ongeveer 155.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan 100 landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen samen met onze klanten. Fujistu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,5 triljoen yen (US$ 40 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2017. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.

Over Fujitsu EMEIA
Fujitsu stelt klanten in staat te profiteren van digitale mogelijkheden door hen te helpen om IT en digitale innovatie in evenwicht te brengen. Fujitsu’s volledige portfolio van producten, oplossingen en services biedt haar klanten een concurrentievoordeel in het tijdperk van digitale transformatie. Fujitsu telt in de EMEIA-landen (Europa-Midden Oosten, India & Afrika) meer dan 29.000 werknemers. Voor meer informatie, kunt u terecht op: http://www.fujitsu.com/fts/about/

Alle andere bedrijfs- of productnamen die hier worden vermeld, zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke eigenaars. De informatie die in dit persbericht wordt vrijgegeven, is correct op het moment van publicatie en is onderhevig aan wijziging zonder voorafgaande melding.