De fysieke winkel heeft hulp nodig

Het winkelend publiek is tegenwoordig op het internet te vinden. Alleen webshops groeien nog, steeds meer gewone winkels leggen het loodje.
Het gaat slecht met de detailhandel. Dat blijkt uit dinsdag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In juni 2013 heeft de detailhandel 3,7% procent minder omgezet dan een jaar eerder. Echter de omzetten van de postorderbedrijven en internetwinkels groeiden in het tweede kwartaal met 9%
Christina Somi vertelt: “De fysieke winkel heeft zwaar te lijden onder de grote webshops, zoals Wehkamp, bol.com en Zalando. Hulp is nodig. Door alleen gezamenlijk op te trekken kunnen winkeliers concurreren met de grote webshop. Rustig wachten en niets doen is voor de huidige winkelier regelrechte zelfmoord. ”
Als antwoord op de hulpvraag van de winkeliers besloten 3 jonge vrouwen het meest uitgebreide marketingplatform voor winkels en bedrijven van Nederland op te zetten, genaamd Maneema. Het platform is het beste te omschrijven als een landelijk online warenhuis waar winkels, bedrijven en consumenten met elkaar in contact kunnen treden. Meer informatie over het concept is terug te vinden op www.maneema.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.