GamoVation presenteert nieuwe real-time online multiplayer game

Vandaag heeft GamoVation haar nieuwe real-time multiplayer visspel FISHAO gelanceerd, speelbaar via webbrowser en Facebook. GamoVation, een Nederlandse game ontwikkelaar, is 2.5 jaar bezig geweest met de ontwikkeling van het nieuwe spel. In FISHAO bevinden de spelers zich in een aantal visgebieden en, net als in de echte wereld, biedt elk gebied verschillende vissoorten. Niet ieder territorium is zomaar toegankelijk: sommige gebieden moeten unlocked worden voordat een speler ze kan betreden. De bedoeling van het spel is om (dagelijkse) doelen te voltooien, alle vissen te vangen en zo de Fishdex compleet te maken, meespelen met online toernooien, vrienden maken, samen mini games spelen en tal van andere dagelijkse activiteiten.
GamoVation, een jonge groep Nederlandse game-entrepreneurs en publishers zijn recent verkozen voor de “25 onder de 25” door Sprout magazine. Er is specifiek gekozen voor een toegankelijk spel, vooral gericht op de sociale speler. FISHAO is een spel waarin spelers gezamenlijk kunnen vissen, rondlopen en chatten.
Door middel van een beta versie van FISHAO is door professionals en journalisten uit de gamewereld de vergelijking al gemaakt met Nintendo’s hitgames Animal Crossing en Pokémon. De drang van het vangen en verzamelen in de Pokémon serie in combinatie met het nonchalante zorgeloze leven in Animal Crossing komen overeen met de doelen van FISHAO. Net als in het echte leven hanteert het spel een geavanceerd dag en nacht systeem Daimy Stroeve, co-founder van GamoVation: “Als het bij de speler thuis donker is, is het ook donker in FISHAO. Is een vis in het echt alleen in de morgen te vangen? Of in de maand januari? Dan is de kans groot dat dit in FISHAO ook zo is”, glimlacht Stroeve.
GamoVation heeft op de korte termijn een aantal flinke updates op de planning staan. Zo kan men dit najaar de gevangen vis op de vismarkt verkopen en kan de speler een eigen huisje volledig naar eigen smaak inrichten door te gaan shoppen bij de plaatselijke Deco Shop. Het GamoVation team zal de aankomende jaren het spel blijven voorzien van nieuwe functionaliteiten.
Groei door samenwerkingen met o.a. Big Fish Games, Inc., RoundGames en FunnyGames.nl
De marketing strategie van GamoVation is voornamelijk gebaseerd op samenwerkingsverbanden. Middels het in-house ontwikkelde affiliate systeem kan elke publisher – groot of klein – FISHAO promoten. In ruil daarvoor krijgen de publishers een
gedeelte van de opbrengst van de door hen aangebrachte spelers. “Wij belonen publishers niet per nieuw aangebrachte speler, maar door ze mee te laten delen in de opbrengst. Dit is, door de aanschaf van virtuele goederen, een win-win situatie voor beide partijen”, aldus Joppe Houpt.
FISHAO is gratis speelbaar via https://www.fishao.com, Facebook en binnenkort ook via een groot aantal nationale en internationale spelletjes websites. Op dit moment heeft GamoVation al tal van samenwerkingsovereenkomsten afgesloten. Zoals met http://www.roundgames.com, in 2009 ook door Sprout Magazine verkozen voor de “25 onder de 25”, met Tibaco Internet Media, vooral bekend van http://www.funnygames.nl en met Big Fish Games, Inc., de grootste ontwikkelaar van casual games ter wereld, waar FISHAO voor gratis te vinden is op http://www.BigFishGames.com. Daarnaast gaan nog meer internationale partijen met GamoVation in zee. “Grote jongens”, aldus Joppe Houpt, algemeen directeur van GamoVation. “Game netwerken met tientallen miljoenen bezoekers per maand. Al met al een spannende ontwikkeling.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.