Geplaatst door Getronics

Getronics benoemt CFO om de internationale financiële activiteiten te leiden

Getronics heeft Fede Barreto benoemd tot internationale Chief Financial Officer (CFO) en lid van de Raad van Bestuur. Barreto is de meest recente aanwinst in een reeks topmanagementbenoemingen door Nana Baffour, Voorzitter en CEO van de Groep, die verderbouwt aan zijn visie van Getronics als ’s werelds bevoorrechte partner voor bedrijfstransformatie.

Fede brengt veel ervaring met zich mee, zowel in het maximaliseren van de impact van businesspartnerships en samenwerking op de financiële resultaten, als in het leveren van de beste kwaliteit aan klanten en het genereren van bedrijfswaarde. Fede, die het volledige internationale financiële team van Getronics zal leiden, begint aan een missie om de groei te versnellen en ondertussen te focussen op financiële discipline, hogere marges en cashbeheer.

“Ik kijk ernaar uit om deel uit te maken van een getalenteerd directieteam dat zijn waarde al bewezen heeft, met een duidelijke visie op succes in de ICT-sector. Getronics heeft een ongelooflijke geschiedenis. Maar het belangrijkste is dat Getronics klaar is voor aanhoudende groei. Ik verheug me erop om volledig inzicht te krijgen in de waarde die we onze klanten leveren en om onze beleggingsbeslissingen te beoordelen, en dan met die kennis de groepsstrategie voor de toekomst te bepalen en uit te voeren”, aldus Barreto.

“Fede is een financieel leider die successen behaalt door de business waarin hij werkt te doorgronden. Die expertise heeft hij opgebouwd in diverse financiële disciplines, in verschillende sectoren en verschillende landen. Opnieuw denken wij het allerbeste talent naar Getronics te hebben gehaald, wat uiterst belangrijk is voor onze groeidoelstellingen en onze visie om als beste marktspeler beschouwd te worden. Ik kijk ernaar uit Fede en de expertise die hij meebrengt te verwelkomen”, zegt Nana Baffour, voorzitter en CEO van de groep.

In de zes jaar voordat hij bij Getronics in dienst trad, was Barreto CFO en EVP bij Sony DADC Americas, een afdeling van Sony Corporation, waar hij in 2010 als VP Finance startte. Bij Sony was hij financieel hoofd en lid van het leidinggevend team dat verantwoordelijk was voor het bepalen en uitvoeren van de bedrijfsstrategie in Noord- en Zuid-Amerika. Daarvoor werkte hij 15 jaar in de farmaceutische sector, waarvan bijna tien jaar bij Schering-Plough (nu Merck) en Warner Lambert (nu Pfizer).

Barreto spreekt vloeiend Spaans, Portugees en Engels, en heeft een MBA van Rutgers Business School (VS), alsmede een BA in economie, filosofie en financieel beheer van Ohio Wesleyan University (VS).

Over Getronics

Getronics is een wereldwijd actieve ICT-integrator met een rijke geschiedenis van meer dan 130 jaar en is in handen van Bottega InvestCo S.à r.l.

We streven ernaar dankzij de juiste technologie en uitzonderlijke mensen de voorkeurspartner van onze klanten te worden wanneer het op bedrijfstransformatie aankomt, met daarnaast een unieke focus op klanttevredenheid dankzij gelukkige medewerkers. Met bijna negenduizend werknemers in 23 landen in Europa, Azië & Oceanië, de Verenigde Staten en in Latijns-Amerika biedt Getronics met haar Transformation-portfolio kennis en expertise in Managed Workspace, Applications, Industriespecifieke Softwareoplossingen, Multicloud Management, Unified Communications en Securitydiensten. Zo willen we met een proactief, end-to-end portfolio de digitale gebruiker ondersteunen, zowel in de openbare als in de privésector.

Getronics is het leidende lid en drijvende kracht achter de Global Workspace Alliance (GWA), een uniek model dat klanten een consistente IT-service wil bieden in honderd landen met één enkel aanspreekpunt en facturatiedienst. De GWA beheert wereldwijd tien miljoen werkomgevingen.