Geplaatst door Getronics

Getronics empowert vrouwen in ICT, vandaag en elke dag

Amsterdam, 8 maart 2019 – Ter gelegenheid van Internationale Vrouwendag benadrukt Getronics zijn engagement om gelijke kansen voor iedereen te promoten, door vrouwen aan te sporen leidinggevende functies op zich te nemen en inspirerende rolmodellen te worden binnen het bedrijf en de ICT-sector in het algemeen. Getuige van deze inzet zijn de benoeming van Deborah Exell tot Global Head of Human Capital and Business Transformation in mei 2018, de recente nominatie van Managing Director Benelux Irene Veldstra voor de ICT Woman of the Year-award van DataNews, en uiteraard het Women in Technology-programma van Getronics.

“Historisch gezien zijn vrouwen ondergewaardeerd en ondervertegenwoordigd in de bedrijfswereld, zeker binnen de ICT. Bij Getronics willen we daar verandering in brengen door vrouwen te ondersteunen, door rolmodellen te hebben voor meisjes die een loopbaan in de ICT-sector ambiëren, ook al missen ze de juiste referenties of informatie, en door hen te helpen de bestaande stereotypes te doorbreken,” aldus Deborah Exell, Global Head of Human Capital and Business Transformation. “In lijn met ons sterk geloof in menselijk kapitaal en onze overtuiging dat mensen de kern vormen van onze bedrijfsactiviteiten en successen, vormen gelijke kansen voor vrouwen geen uitzonderlijk doel dat we moeten ambiëren, maar een vanzelfsprekende realiteit en een dagelijkse norm, zij het op het vlak van rekrutering, training, promoties of verloning.”

Met Women in Technology, een initiatief dat van start is gegaan in augustus 2018, spoort Getronics vrouwen aan om hun ambities na te streven en zich volop te ontplooien in een ICT-wereld die nog grotendeels door mannen wordt gedomineerd. Het programma omvat een aantal praktische maatregelen die een impact hebben op de ontwikkeling van vrouwen binnen het bedrijf op korte, middellange en lange termijn, zoals:

• een coachingprogramma;
  • de organisatie van werkgroepen en regionale rondetafelgesprekken om het initiatief te promoten, strategische input te verzamelen en talent te identificeren;
  • deelname aan events;
  • samenwerking met universiteiten en andere organisaties;
  • de uitwerking van een Women in Technology-strategie tot 2020.

“In het kader van onze missie om wereldwijd de voorkeurspartner voor bedrijfstransformatie te worden, is het voor ons vanzelfsprekend om zelf de voordelen van transformatie te laten zien door een rolmodel te zijn voor de toekomst van werk, en te evolueren naar een minder door mannen gedomineerde, meer divers bedrijf,” zegt Nana Baffour, voorzitter en CEO van de groep Getronics. “Deze benadering is geheel in overeenstemming met onze kijk op diversiteit, die voor ons altijd een troef is geweest: we omarmen verschillende standpunten en meningen, want ze zijn verrijkend, zowel op persoonlijk als businessvlak, en kunnen ons alleen maar helpen om onze klanten de gewenste, uitzonderlijke gebruikerservaring te garanderen.”

Over Getronics

Getronics is een wereldwijd actieve ICT-integrator met een rijke geschiedenis van meer dan 130 jaar en is in handen van Bottega InvestCo S.à r.l.

We streven ernaar dankzij de juiste technologie en uitzonderlijke mensen de voorkeurspartner van onze klanten te worden wanneer het op bedrijfstransformatie aankomt, met daarnaast een unieke focus op klanttevredenheid dankzij gelukkige medewerkers. Met bijna negenduizend werknemers in 23 landen in Europa, Azië & Oceanië, de Verenigde Staten en in Latijns-Amerika biedt Getronics met haar Transformation-portfolio kennis en expertise in Managed Workspace, Applications, Industriespecifieke Softwareoplossingen, Multicloud Management, Unified Communications en Securitydiensten. Zo willen we met een proactief, end-to-end portfolio de digitale gebruiker ondersteunen, zowel in de openbare als in de privésector

Getronics is het leidende lid en drijvende kracht achter de Global Workspace Alliance (GWA), een uniek model dat klanten een consistente IT-service wil bieden in honderd landen met één enkel aanspreekpunt en facturatiedienst. De GWA beheert wereldwijd tien miljoen werkomgevingen.