De Gigaset Maxwell 10: vaste zakelijke telefoon met Android-besturingssysteem

Zoetermeer, 5 november 2014 – Anno 2014 is er bij bedrijven tussen alle smartphones, tablets en andere gadgets op het bureau één ding dat opvalt: de verouderde vaste telefoon. Terwijl uit onderzoek blijkt dat we zakelijk nog altijd veel gebruik maken van de vaste lijn. Gigaset pro introduceert daarom een vaste telefoon die wél meekan met de moderne tijd: de Maxwell 10. Dit is een HD-videotelefoon met touchscreen en Android-besturingssysteem, die te verbinden is met het internet. Met zijn intuïtieve interface is een gesprek doorverbinden eenvoudiger dan ooit. Conferencecalls worden levensecht op het HD-scherm en complete adresboeken synchroniseer je snel met je mobiele Android-toestel. Zijn stijlvolle ontwerp maakt de Maxwell 10 de nieuwe eyecatcher op je bureau.

Gigaset pro kent de zakelijke gebruiker en bracht de wensen en eisen samen in de stijlvolle Maxwell 10. Zo heeft het 10-inch touchscreen een gebruikersvriendelijke, intuïtieve interface. Meerdere gesprekken tegelijk zet je zo eenvoudig door naar de juiste persoon. De Maxwell 10 is verder heel geschikt voor vergaderruimten. De video en audio in HD-kwaliteit veranderen videogesprekken in levensechte ontmoetingen. Ook handig: met de Microsoft Office-app bekijk je presentaties, spreadsheets en documenten direct op de Maxwell 10. Je adresboeken, e-mailaccounts en CRM-bestanden zijn eveneens eenvoudig te synchroniseren met bijvoorbeeld je smartphone of tablet. En heb je een kantoor aan huis? Dan maak je dit toestel onderdeel van je smart home.

Gigaset pro gaf daarnaast veel aandacht aan het ontwerp van zijn nieuwste toestel. Linkshandigen plaatsen bijvoorbeeld simpelweg de handset aan de andere kant van het toestel voor nog meer gemak. Er is een draadloze variant beschikbaar, zodat je bureau nog strakker en opgeruimder oogt. Verder biedt de Maxwell 10 de keus uit verschillende designs: van echt leer tot een natuurlijke, houten uitstraling.

De Maxwell 10 is goed ontvangen in het veld. Een vakjury – bestaande uit telecom- en IT-professionals – bekroonde het toestel op 30 oktober 2014 met de zilveren Telecom Inspirience Award voor Best Business Product. Dit product biedt alles wat je wilt en nodig hebt als zakelijke gebruiker, aldus de jury. De Maxwell 10 versloeg hiermee de andere genomineerden: SP 20 ML van Sennheiser, Voyager Legend van Plantronics en HiveManager van Nextel.

Ron Cottaar, hoofd Marketing bij Gigaset pro: “Terwijl iedereen in dit digitale tijdperk de pc en mobiele devices regelmatig upgradet, blijft de vaste telefoon opvallend vaak achter. Bij Gigaset hebben we met onze jarenlange ervaring een nieuw toestel ontwikkeld, dat voldoet aan alle moderne eisen. De Maxwell 10 vormt het hart van elke kantoorcommunicatie-infrastructuur. Hiermee zetten we een belangrijke nieuwe stap op het gebied van zakelijk bellen.”

Beschikbaarheid

De Maxwell 10 is vanaf medio november 2014 verkrijgbaar via gecertificeerde retailers. De bedrade variant heeft een adviesprijs van 569 euro en het draadloze model een adviesprijs van 599 euro. Elk onderdeel – het scherm, de draadloze en bedrade handset, de voet en de muurbevestigingsset – is apart verkrijgbaar. Meer informatie en inspiratie is te vinden op de website van Gigaset pro en de productwebsite.

##

Over Gigaset pro

Gigaset pro – onderdeel van de Gigaset Group – bedient zakelijke klanten over de gehele wereld met zijn brede portfolio met premium producten en biedt professionele communicatieoplossingen, op maat gemaakt, voor elk bedrijf. De producten van Gigaset pro zijn erop gericht uitstekende prestaties te leveren op elk gebied – of dat nu gebruiksvriendelijkheid, flexibiliteit of compatibiliteit is. Gigaset distribueert zijn pro-portfolio via een netwerk van gecertificeerde partners met een focus op Europa.