Geplaatst door beslist.nl

Glamping – Marketingtruc of echte trend?

Steeds meer mensen kiezen ervoor om in luxe stijl te gaan kamperen, dit wordt ook wel glamping genoemd. Glamping is afgeleid van ‘glamoureus kamperen’. Uit een onderzoek van online winkelcentrum beslist.nl blijkt dat de vraag naar luxe kampeerartikelen flink toeneemt. Tevens zijn de belangrijkste eigenschappen van zogenaamde ‘glampers’ in kaart gebracht.

Luxe kampeerartikelen
In de maanden april en mei steeg de populariteit van met name elektrische koelboxen (43%) en luchtbedden met ingebouwde pomp (31%) op beslist.nl, dit in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Nieuw dit jaar, en ook zeer populair, is het tenttapijt voor extra comfort en een huiselijk gevoel in de tent.

Gemak
Naast luxe lijkt ook gemak van groter belang wanneer mensen gaan kamperen. Zo valt op dat de pop-up tent nu de populairste tentsoort op beslist.nl is. De vraag naar dit type tent verdubbelde ruimschoots ten opzichte van afgelopen jaar (116% stijging). Ook traditionele kampeerders lijken de reis aangenamer te willen maken door steeds vaker te kiezen voor lichtgewicht tenten (150% stijging).

Verschillen
De echte kampeerder is een natuurliefhebber die graag met een tent of caravan op vakantie gaat. Hierbij is comfort en luxe van ondergeschikt belang en gaat het erom om op mooie plekjes in de natuur te verblijven. De ‘glamper’ is iemand die vooral op een gezinscamping te vinden is in een stacaravan, luxe tent of bungalow. Comfort, luxe en gezelligheid staan hierbij voorop. De glamper moet er niet aan denken om met een toiletrol over de camping te moeten lopen.

Meer informatie over glamping is te vinden op http://www.beslist.nl/info/glamping.html.

Over beslist.nl
beslist.nl is in 2005 gestart als prijsvergelijkingssite en is sindsdien gevestigd in Arnhem. In mei 2011 hebben zij de markt opengegooid door te kiezen voor een gratis instapmodel. Hiermee is het ook voor kleine webwinkels mogelijk om hun assortiment op te laten nemen. Al geruime tijd is beslist.nl het grootste online winkelcentrum van Nederland. De Arnhemse shoppingsite heeft 52 medewerkers in dienst, in Nederland en België.
• Dagelijks ruim 400.000 unieke bezoekers
• 23,4 procent uniek bereik van Nederlandse internetpopulatie (STIR, maart 2013)
• 8.000 aangesloten webwinkels
• Meer dan 450.000 (video)reviews van klanten en experts
• Met 21 miljoen artikelen het grootste aanbod van Nederland en België
• Winnaar van de Thuiswinkel Awards Publieksprijs XL
Mocht u vragen hebben over dit bericht of over de website www.beslist.nl, dan kunt u contact opnemen met Dave van den Berg, telefoonnummer 026 – 319 0410 of e-mail dave@beslist.nl.