Geplaatst door Glasnost

Glasnost trapt 10-jarig jubileum af met bureaucampagne We Revolt, They Talk

Amsterdam, 20 januari 2022 – Creatief pr-bureau Glasnost viert dit jaar haar 10-jarig bestaan. Het bureau – sinds oktober 2020 onderdeel van Ace, a family of leading agencies – trapt haar jubileumjaar af met een vernieuwende bureaucampagne. We Revolt, They Talk is een samenwerking met Artbox en designer-director duo HyperCulture en bestaat onder andere uit een motion graphics film. De campagne zet de visie van Glasnost centraal: met openheid, lef en creativiteit krijg je mensen aan het praten. De We Revolt, They Talk bureaucampagne is een volgende stap in wat het bureau de ‘earned thinking revolutie’ noemt.

Glasnost, opgericht door Wouter Glaser en Henk Boersen (vanaf 2013), zet ter ere van haar 10-jarige jublieum een volgende stap in het uitdragen van haar earned thinking visie. Een earned thinking-aanpak gaat uit van het principe dat alleen echte, herkenbare en relevante verhalen de aandacht van het publiek kunnen verdienen. Met We Revolt, They Talk wil Glasnost merken aanmoedigen om earned agencies gelijk te trekken aan reclame- en mediabureaus om zo meer waarde te creëren voor hun doelgroep.

Met de explosieve hoeveelheid commerciële boodschappen die mensen op zich afgevuurd krijgen vandaag de dag, is verdiende aandacht genereren volgens Glasnost relevanter dan ooit. Merken helpen om daarbij een positieve impact te maken blijft de belangrijkste basis. De proposities van Glasnost zijn public relations, campagnes met een strategisch earned gedachtegoed en talkable content die mensen willen delen. Merken helpen om een positieve impact te maken via verdiende aandacht is en blijft de basis.

“Natuurlijk doen we dit al bijna 10 jaar, maar toch is er een wezenlijk verschil. De wereld is veranderd. De consument verwacht steeds meer transparantie en toegevoegde waarde van merken. Maar vooral actie! In de emotie van de doelgroep wordt het verschil gemaakt. Wij kijken om ons heen en zien dit gedachtegoed nog in veel campagnes ontbreken. Daar willen we verandering in brengen. Dit is namelijk het speelveld waar wij als pr-professionals ons in de kern bevinden en altijd al het verschil maken. Elk idee moet voor ons sterk genoeg zijn om de doelgroep positief over je merk te laten praten. Earned thinking noemen wij dat. ” Henk Boersen, Managing Director Glasnost.

De campagne: We Revolt, They Talk
Met de naam van haar eerste bureaucampagne refereert Glasnost naar haar revolutionaire en open karakter en slaat het tegelijkertijd een brug naar de toekomstvisie van Glasnost. Deze visie zal draaien om het vinden van verbinding tussen mens, merk en cultuur en zo meer duurzame impact bereiken. Daarbij staan lef, geloofwaardigheid, culturele relevantie en een open en gelijkwaardige samenwerking tussen klant en bureau centraal.

De campagne wordt ingeluid met een 3D animated brand film en een gloednieuwe website.
Credits campagne
Bureau: Glasnost
Productie: Artbox
Animatie en design: HyperCulture
Creatie: Tim van Aerschot
Strategie: Sophie Benink
Brand: Jort Reinders, Sophie Lips

Over Glasnost
Glasnost is een creatief pr-bureau uit Amsterdam en onderdeel van Ace, a family of leading agencies. Het bureau heeft als missie om merken, mensen en culturen met elkaar te verbinden door creatieve pr. De afgelopen tien jaar is Glasnost uitgegroeid tot het #1 earned thinking agency dat impactvol werk maakt voor klanten zoals Google, VodafoneZiggo, Unilever, Diageo en Adyen. Ondertussen is het bureau gegroeid tot meer dan veertig werknemers; een verzameling van gedreven (young) professionals met een frisse blik op moderne pr. Glasnost (Russisch voor ‘openheid’) onderscheidt zich van andere pr-bureaus door de gedurfde aanpak van communicatievraagstukken en maakt zich hard voor een sterkere positie van pr in de wereld van moderne communicatie.