Geplaatst door T-Mobile

Glasvezelnetwerk in Segbroek gereed

Den Haag, 4 juni 2020 – T-Mobile heeft de aanleg van het glasvezelnetwerk in het Haagse stadsdeel Segbroek afgerond. Eind mei werd het laatste stuk van in totaal 140 kilometer glasvezelkabel ingegraven. Ruim 32.000 huishoudens hebben nu toegang tot supersnel internet en enkele duizenden gezinnen maken hier op dit moment al gebruik van. Bewoners en ondernemers in de wijk die nu een abonnement afsluiten, kunnen binnen vier weken razendsnel uploaden en downloaden.

T-Mobile wil dat meer Nederlanders toegang krijgen tot internet met een snelheid van 1 Gigabyte per seconde (Gbps). En dat ook tegen de laagst mogelijke prijs. In combinatie met een T-Mobile Unlimited mobiel abonnement betalen klanten slechts 25 euro per maand voor dit supersnelle internet thuis. De aanleg van het netwerk in Segbroek past in het plan van T-Mobile om samen met partner Primevest Capital Partners zo veel mogelijk glasvezel aan te leggen. Op die manier wil T-Mobile de markt voor snel breedband, televisie en vaste telefoondiensten ‘bevrijden’.

Mooie start toekomstplan

Het consortium van T-Mobile, Primevest en VolkerWessels Telecom heeft in Segbroek laten zien dat ze in korte tijd en met minimale overlast veel huishoudens in Den Haag kunnen laten profiteren van snel glasvezel. Hierbij werd gebruik gemaakt van een nieuwe innovatieve aanlegmethode, waarbij in elf maanden tijd 32.000 huishoudens zijn aangesloten op glasvezel. Dat is zeker in deze tijden, waarin de meeste mensen thuiswerken belangrijk.

CEO Søren Abildgaard van T-Mobile : “Het project in Segbroek is een mooie start die we dit jaar gaan vervolgen met tenminste 100.000 extra adressen, te beginnen in Den Haag Loosduinen. Het is goed om te zien dat zoveel klanten direct gebruik maken van dit aanbod en enthousiast zijn over de snelheid en kwaliteit van ons glasvezelnetwerk.”

Loosduinen

Behalve in Segbroek wordt er op dit moment door T-Mobile, Primevest en VolkerWessels Telecom glasvezel aangelegd voor ruim 25.000 huishoudens in Loosduinen.