Gold & Silver European Design Award voor Fabrique

rijksmuseum.nl
‘Tablet first’ was een van de belangrijkste uitgangspunten bij het ontwerp van rijksmuseum.nl. De responsive website is geoptimaliseerd voor gebruik op tablet: helder en eenvoudig, met duidelijke knoppen. Rijksstudio vormt een bijzonder onderdeel van de website. Afbeeldingen in hoge resolutie van 125.000 kunstwerken zijn in Rijksstudio vrij te downloaden. Zelf verzamelingen maken, haarscherp op inzoomen, details uitsnijden en zelf uitprinten op canvas, je laptophoes of zelfs je auto; het kan allemaal in Rijksstudio.
“Rijksstudio blijft maar gaan. Nog iedere week ontvangen we aanvragen voor interviews en verschijnen er enthousiaste reacties in print en op social media. En niet te vergeten, de aanwas van nieuwe Rijksstudio’s vermindert niet, integendeel!”. Adus Peter Gorgels, Internet Manager and Editor, Rijksmuseum
Mobiele apps 9292
Fabrique heeft op basis van de nieuwe strategie van 9292|REISinformatiegroep BV het merk 9292 opnieuw gedefinieerd. 9292 wordt persoonlijker en pro- actiever: van reisadvies naar persoonlijk advies. Het innovatieve karakter wordt behouden en klanten staan nog meer centraal in de nieuwe dienstverlening. Vanuit dit nieuwe merk ontstonden de vernieuwde website 9292.nl, apps voor iPhone, Android en Windows Phone en een crossmediale introductiecampagne.
Stefan Hulman, directeur 9292: ‘Een European Design Award is natuurlijk een fantastisch compliment voor onze organisatie. We zijn dan ook ontzettent trots en we blijven ons inzetten om onze producten en diensten zo aantrekkelijk mogelijk te maken.’
De European Design Awards zetten, sinds de start in 2006, jaarlijks het beste van communicatiedesign in Europa op een rij. De Awards zijn een samenwerking tussen vijftien vooraanstaande Europese designmagazines. Dit jaar werden de prijzen uitgereikt in Belgrado, European Design Capital 2013.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.