Industry Wire

Geplaatst door Zoomin

Groei Zoomin.TV niet te remmen

Zoomin.TV, de internationale specialist in online video, groeit fors in Nederland. Steeds meer publishers kiezen ervoor om de Zoomin.TV-video’s via hun diverse digitale platformen te distribueren. Afgelopen maanden mocht Zoomin.TV onder andere Hearst Magazines (bekend van onder andere Quote, Elle, Esquire en Cosmopolitan), Bindinc (bekend van tvgids.nl & televizier.nl) en NDC Dagbladen verwelkomen in zijn distributienetwerk.

“Onze strategie van de afgelopen drie jaren maakt dat wij content produceren die uniek is en beter aansluit bij de wens van iedere publisher. Video content produceren en zeker premium content in HD kwaliteit is een dure aangelegenheid”, aldus Ivo de Beurs, Sales Director Zoomin.TV Benelux. “Ons hart is contentproductie. Onze redactie maakt dagelijks maar liefst 400 video’s die in Nederland steeds meer op zichzelf kunnen staan. Wij brengen die verhalen die anders niet verteld worden, de ‘unknown stories’ van over de hele wereld. Steeds meer tv-programma’s en omroepen kopen deze content van ons. Onze premium content wordt ook door adverteerders zichtbaar gewaardeerd, gezien de hogere prijs die voor onze content betaald wordt. Commercieel gezien groeien wij dit jaar met 110% ten opzichte van afgelopen jaar. Met de groei van ons bereik dit jaar naar meer dan 121 miljoen impressies moet dit ook volgend jaar weer mogelijk zijn.”

YouTube gigant

Naast het eigen distributienetwerk is Zoomin.TV ook actief als Multi Channel Network (MCN) op YouTube. Wereldwijd is Zoomin.TV het 5de grootste MCN (uitgezonderd muzieknetwerken) met 147 miljoen unieke bezoekers die in augustus meer dan 2,2 miljard video’s bekeken. Op ons MCN zijn meer dan 50.000 kanalen aangesloten die samen meer dan 100 miljoen abonnees hebben. In Nederland bereiken we op ons MCN al meer dan 3,4 miljoen unieke bezoekers per maand. Dat is een groei van 100% ten opzichte van vorig jaar augustus.

Zoomin.TV: samen met Modern Times Group

De strategische verwerving door video entertainment gigant Modern Times Group van een belang van 51% in Zoomin.TV zal in de komende maanden leiden tot een intensieve samenwerking met andere MTG-bedrijven, zoals ESL, Viagame en Splay, o.a. op het vlak van online gaming video’s. Tegelijkertijd zal Splay ons wereldwijde distributienetwerk helpen vergroten en zijn best-in-class influencer marketing tools aan ons en ons publisher netwerk ter beschikking stellen. Deze bundeling van kennis en kracht zal de positie van Zoomin.TV als de ideale partner voor video publishers die internationaal willen slagen, verder versterken.

Over Zoomin.TV

Zoomin.TV is een onafhankelijk producent van video content en exploitant van video advertising op alle nieuwe media. Zoomin.TV publiceert dagelijks meer dan 400 korte videoclips in 18 talen. Daarnaast maakt Zoomin.TV regelmatig televisieproducties in langere formats.

Zoomin.TV biedt adverteerders een kwalitatief reclameplatform rondom haar content. Met pre-rolls, in-video overlays, in-skin commercials en branded content is Zoomin.TV een koploper in video advertising.

In Nederland zijn de programma’s van Zoomin.TV te zien op een netwerk van 150 websites, waaronder nu.nl, zie.nl, tvgids.nl, girlscene.nl, quotenet.nl, thepostonline.nl,…
Naast het hoofdkantoor in Amsterdam heeft Zoomin.TV vestigingen in Londen, Brussel, Parijs, Düsseldorf, Hamburg, Madrid, Barcelona, Milaan, Miami, Los Angeles, Mexico City, São Paulo, Brasilia, Montevideo en Kerala. Zoomin.TV maakt deel uit van de Modern Times Group.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht