Grootste taxicentrale van het land start campagne rondom app

Taxi Centrale Amsterdam (TCA) lanceert vandaag haar eigen mobiele applicatie voor zowel iPhone, iPad als Android met een breed gedragen, lokale campagne.
Taxi volgen via GPS
Met de gratis applicatie van TCA kan iedereen eenvoudig een taxi bestellen, reserveren of vooraf prijsinformatie opvragen. Telefonisch contact met de centrale is niet meer nodig. Middels de applicatie kan via een druk op de knop een taxi worden besteld. Op basis van automatische locatiebepaling (GPS) wordt de dichtstbijzijnde beschikbare taxi op de hoogte gesteld. De klant kan direct de taxi via GPS volgen, waarbij de verwachte aankomsttijd realtime wordt weergegeven. Zo hoeft een klant van TCA nooit meer onnodig te wachten.
Altijd een taxi bij de hand
“Met de campagne ‘Altijd een taxi bij de hand’ wijzen we mensen op het nut van de TCA applicatie. Iedereen heeft wel app’s op zijn telefoon staan die handig zijn ‘voor het geval dat’. Met deze app heb je een taxi altijd binnen handbereik. Je hoeft de applicatie bijna alleen maar te starten en je taxi komt er al aan”, aldus David Wolff, communicatiemanager bij One Shoe Reclame & Communicatie in Utrecht. Rondom deze gedachte is de campagne opgebouwd.
Lokaal en binnen de doelgroep
De applicatie is ideaal voor mensen die regelmatig een taxi bestellen in de hoofdstad. “Door het bundelen van krachten kunnen we op een slimme manier de juiste kanalen benutten, waardoor een breed gedragen, lokale campagne is ontstaan”, aldus Wolff. Voorafgaand aan de campagne zijn alle taxichauffeurs van TCA, de Amsterdamse horeca en partners van TCA, zoals de RAI, ingelicht over een aankomende campagne en hoe belangrijk zij zijn voor het succes hiervan.
Vanaf 26 januari staan de applicaties in de stores, rijden er taxichauffeurs rond met exterieur en interieur bestickering en aan het grootste gedeelte van de Amsterdamse horeca is promotiemateriaal uitgereikt. “Iedereen draagt nu op zijn of haar eigen manier bij aan het succes van de applicatie. Erg leuk om het zo persoonlijk en lokaal aan te pakken”, vervolgt Wolff. Tijdens de campagne zal ook een opvallend guerrilla item door de stad rijden en op bekende locaties in de stad opduiken voor extra aandacht rondom de campagne.
Via de Twitter en Facebook pagina van TCA zullen gedurende de campagne impressies van de campagne te zien zijn. Meer informatie en de download links zijn te vinden op www.tcataxi.nl/app. De applicaties zijn vanaf vandaag te downloaden in de App Store en de Android Market.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.