Grote verbeteringen met kleine bugs voor Copernica Marketing Software

“We hebben de gebruikersinterface van de software aangepakt, dat is een aardige klus.” aldus Emiel Bruijntjes, hoofd R&D en partner bij Copernica BV. “Bewerkingen waarvoor je eerst twee menu’s moest openen, werken nu snel en makkelijk met inline editing. Ook is de werkwijze in verschillende modules gelijk getrokken voor extra gemak en duidelijkheid. In 2011 voeren we dit nog verder door, maar de basis is nu gelegd.”
Hobbels
Ondanks een testperiode onder een kleine groep gebruikers, ondervonden de eerste bulkmailings die klanten uitzonden na de release wat hobbels. Zo kwamen van enkele klanten de berichten die zij in split-run verzonden dubbel of zelfs zesdubbel aan bij ontvangers. Copernica BV heeft hen deze mailings volledig gecrediteerd. Andere (kleinere) problemen die in de eerste week zijn verholpen hadden betrekking op het importeren van data, IE7 compatibiliteit en selectieopbouw.
Nieuwe features 2010
In totaal zijn er dit jaar drie Copernica releases geweest en telkens zijn nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan het programma. De ontwikkeling hiervan wordt bij Copernica BV bepaald vanuit klantsuggesties en marketingtrends. Zo integreerde Copernica BV dit jaar:
• Multivariatie testen
• Litmus Preview tool voor e-mail
• Registratie van abuse- en afmeldingen
• Coderingstool voor Google Analytics
• Gepersonaliseerde afbeeldingen in e-mail
• Uitgebreidere statistieken
Meer releases in 2011
In 2011 zullen updates op meer regelmatige basis plaatsvinden. Zo wordt de hoeveelheid nieuwe features per release beperkt en de kans op problemen gereduceerd. Ook heeft Copernica BV een beter testbeleid beloofd met de hulp van enkele zware gebruikers. Wel wil Copernica BV op dezelfde voet verder qua ontwikkeling:
“Als we zeggen de meest complete marketing software aan te bieden, dan moeten we dat ook waarmaken” geeft Michael Linthorst, managing partner aan. “We letten op de toonaangevende marketingblogs, volgen de trends en luisteren vooral naar onze gebruikers. Die factoren samen bepalen de prioriteit bij het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten.”
Copernica BV
Copernica is dé meest complete marketing software voor campagnes met e-mail, webpagina’s, sms en PDF. Kijk voor meer informatie op www.copernica.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.