Groupon redt de inspiratieloze romanticus met groots liefdesgebaar

Amsterdam, 2 februari 2015 – De Nederlandse man beschouwt Valentijnsdag veel meer als verplichte kost dan de vrouw, maar tast toch het diepst in de buidel. Mannen geven gemiddeld 77 euro uit, vrouwen daarentegen 55 euro. Bovendien betaalt de man de date nog steeds het vaakst, in maar 1% van de gevallen is het altijd de vrouw die betaalt.
Dit blijkt uit onderzoek van Groupon onder 960 Nederlanders*. Op deze dag willen we onze (geheime) liefde vooral laten zien hoeveel we van hem/haar houden (45%) en onze Valentijn verwennen (47%). De traditionele activiteiten voeren de boventoon, zoals samen uiteten gaan (33%) of een kado geven (26%). Voor wie zich buiten de gebaande paden wil begeven, biedt Groupon vanaf vandaag een gratis Valentijndeal waarmee je kans maakt op een volledig door Groupon verzorgd groots liefdesgebaar
Nederlandse man: ‘elke dag is voor mij Valentijnsdag’
Het vergeten van Valentijnsdag is voor veel van de ondervraagden niet erg, dit omdat het niet als iets ‘heel belangrijks’ wordt beschouwd (40%). Opvallend is wel dat mannen toch iets romantischer zijn, maar liefst 52% van de mannen geeft aan dat vergeten niet erg is omdat het voor hen ‘elke dag Valentijnsdag is’. Voor vrouwen ligt het vergeten van de dag toch gevoeliger, één op de tien vrouwen geeft aan dat het vergeten van Valentijnsdag reden is om te twijfelen aan de relatie, bij de mannen is dat slechts 2%. Overige respondenten (5%) zouden wraak nemen door op zijn/haar verjaardag niets te doen óf eisen dat de partner het goedmaakt met iets groots en duurs.
Verras je geliefde met een groots gebaar
Mocht je van plan zijn om dit jaar je (geheime) liefde weer te verrassen op Valentijnsdag, dan kun je uiteraard kiezen voor een etentje of een mooi kado. Maar waarom zou je het simpel houden, als het ook groots en romantisch kan? Dit jaar geeft Groupon één consument namelijk de kans om zijn/haar geliefde te verrassen met een compleet verzorgd liefdesarrangement in het valentijnsweekend. Je doet mee aan de winactie door de gratis deal aan te schaffen voor één van de volgende redenen (dealopties):
- Een geheel verzorgd huwelijksaanzoek;
- Een geheel verzorgd aanzoek om je geloftes te vernieuwen;
- Het perfecte moment om te vertellen dat je zwanger bent;
- Het vieren van jullie jubileum, zoveel jaar samen (relatie / huwelijk);
- Je geliefde bedanken zo goed voor jou te zijn geweest;
- Je geliefde bedanken zo goed voor anderen te zijn geweest.
De deal is hier aan te schaffen en op 9 februari maakt Groupon de winnaar bekend. Hij/zij hoort dan ook wat hij of zij mag verwachten in het Valentijnsweekend. Groupon organiseert het hele weekend met alles erop en eraan. Het enige wat de winnaar moet doen, is samen met zijn/haar partner op pad gaan en het zolang een verrassing houden.
#ikkusje
Naast de winactie via de deal, heeft Groupon vanaf vandaag ook een social contest genaamd #ikkusje. Via de landingspagina of via Twitter en Instagram maken consumenten kans op een verrassingsweekend voor 2 naar een Europese stad óf 100 euro aan Groupon-tegoed.
Valentijnshop
Niet de winnaar van de winacties? Ook dit jaar heeft Groupon weer een speciale Valentijnshop ingericht waar consumenten makkelijk op categorie de beste deals kunnen vinden. Of dat nu producten, reizen of deals in de omgeving zijn. Bovendien is het mogelijk om een Groupon-voucher kado te geven en online te personaliseren met speciale Valentijndecoraties. Dit doe je via de ‘Doe ‘m kado’-knop bij de deal en vervolgens in je account na aankoop. Uiteraard is de prijs van de voucher ook niet meer zichtbaar als je de voucher kado doet.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.