GX Software biedt compleet nieuwe kijk op Customer Journey met unieke Simulator

Binnen de online customer engagement oplossing BlueConic is nu een nieuwe, unieke functionaliteit beschikbaar die het mogelijk maakt om de ‘journey’ (reis) van een klant te simuleren. Met deze functionaliteit kunnen marketeers verschillende klantinteracties bekijken én optimaliseren. Dit biedt een compleet nieuwe kijk op de customer journey doordat marketeers nu in staat zijn om betere, meer persoonlijke ervaringen in verschillende kanalen en op verschillende apparaten te creëren.
Door de overvloed aan web, mobiele en sociale kanalen is er tegenwoordig een eindeloos aantal manieren waarop een klant met een merk kan interacteren. Dit brengt geweldige mogelijkheden, maar ook pittige uitdagingen met zich mee. Marketeers hebben weinig inzicht in de interacties die klanten met hun merk hebben en daarnaast weinig kennis over hoe ze de klantervaring over verschillende kanalen kunnen optimaliseren. Dankzij BlueConic’s nieuwe simulator-functionaliteit kunnen marketeers voortaan niet alleen de meest relevante content, promotie of aanbieding aan de juiste persoon uitserveren, maar ook (voor het eerst) de ‘reis’ van elk individu over verschillende kanalen en apparaten op voorhand testen/ervaren.
Individuele customer journey simuleren
Zonder extra technologie of complexiteit toe te voegen, kunnen marketeers de hele ‘reis’ van een individu – van campagne tot landingspagina – simuleren. Ook kunnen zij deze zelfde ‘reis’ voor een andere persona of op een ander apparaat (bijv. mobiel of tablet) simuleren. Het werkt daarnaast perfect voor bedrijven die voor hun verschillende kanalen en touchpoints reeds gebruikmaken van andere marketingtechnologieën als Adobe, IBM, Salesforce en Oracle.
“Met het beschikbaar stellen van de Customer Journey Simulator is het voor onze klanten direct inzichtelijk hoe ze de reis van de online bezoeker over verschillende kanalen, merken en systemen kunnen verbeteren”, aldus Willem Rossieau, CEO GX Software. “Het onderscheidende vermogen van BlueConic, het cross channel/brand opbouwen van progressieve profielen en die direct kunnen gebruiken om een relevante dialoog aan te gaan, komt door deze functionaliteit nog beter tot zijn recht”.
“Met de Customer Journey Simulator kunnen opeenvolgende interacties snel en gemakkelijk worden getest”, aldus Stieve van Wichelen, online marketeer bij de ANWB. “Dit bespaart ons tijd en maakt het werken met BlueConic eenvoudig en overzichtelijk.”
Innovatieve technologieën en cloud
Uitgangspunt van BlueConic is het combineren van innovatieve technologieën (Big Data-profilering en realtime-besluitvorming) met de kracht van cloud. Doelstelling hierbij is om marketeers te helpen een consistente en relevante ervaring over verschillende kanalen te bieden en de complexiteit van marketinginspanningen te verminderen. De Customer Journey simulator is de meest recente van een reeks nieuwe productfunctionaliteiten en is per heden beschikbaar op het cloudgebaseerde BlueConic-platform.
Kort filmpje van de simulator-functionaliteit in de praktijk
Over GX Software: GX Software is wereldwijd leverancier van Web Content Management en Online Marketing software. Met deze innovatieve oplossingen kunnen organisaties op elk moment en in elk online kanaal in contact komen met hun bezoekers om zo een waardevolle klantrelatie op te bouwen. Ga voor meer informatie naar www.gxsoftware.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.