Hendrix Genetics kiest voor Salesforce en CRMWaypoint

Hilversum, 6 mei 2015 – Hendrix Genetics, één van ‘s werelds grootste specialisten op het gebied van diergenetica, gaat de eigen klantcontactprocessen verbeteren met de Sales Cloud en Service Cloud van Salesforce. CRMWaypoint, het grootste Salesforce-kenniscentrum in de Benelux, gaat Hendrix Genetics bij de uitrol ondersteunen.
Hendrix Genetics is de afgelopen jaren erg sterk gegroeid. Niet alleen door autonome groei, maar ook door overnames en fusies. Hierdoor is het IT-landschap binnen Hendrix Genetics erg complex geworden en is er behoefte aan uniformiteit. Momenteel loopt er een groot ERP-project en komt er een nieuw systeem voor financiële verslaglegging. Daarnaast gaat het bedrijf nu ook aan de slag met de uitrol van een CRM-systeem.
“Onze mensen werken veelal in teams met allerlei vakspecialisten, zoals voerspecialisten, dierenartsen, productie managers, accountmanagers etc. Al die mensen werken momenteel nog op een ouderwetse manier samen met relatief weinig digitale verslaglegging van activiteiten. Door een nieuw CRM-systeem in te voeren willen we de samenwerking verbeteren en de kennis binnen onze organisatie beter borgen. Daarnaast willen we een klantcentrale manier van werken invoeren. Onze organisatie heeft momenteel voor iedere diersoort een afdeling met eigen accountmanagers, terwijl steeds meer van onze klanten meerdere diersoorten produceren. Uitwisseling van kennis en klantcontact tussen business units zal alleen maar groeien en dan helpt het wanneer we een uniforme manier van werken hebben,“ vertelt Marcel Huijsmans, hoofd marketing bij Hendrix Genetics.
Keuze voor de cloud
De keuze voor Salesforce lag in eerste instantie niet voor de hand. Hendrix Genetics werkt veelal met Microsoft-omgevingen en men keek daarom in eerste instantie naar Microsoft Dynamics. Omdat het bedrijf geografisch verspreid georganiseerd is, wilde Hendrix Genetics echter ook de cloud-propositie van Salesforce bekijken. Met name het feit dat Salesforce eenvoudig aan te passen is en zich daardoor uitstekend leent voor agile softwareontwikkeling sprak daarbij aan.
“Het is betrekkelijk eenvoudig om aanpassingen in Salesforce te maken en we kunnen daardoor relatief veel zelf doen. Dat past bij een dynamische organisatie als de onze. De applicatie kan echt meegroeien met de business,” vertelt Huijsmans. “CRMWaypoint is bij uitstek de partij om ons hierin bij te staan. Ze hebben bijzonder veel ervaring, een aantal mooie internationale klanten als TPVision en PowerPacker als referentie, en werden ons aangeraden door Salesforce zelf als één van de leidende partijen in Nederland.”
Het project gaat deze maand van start en zal waarschijnlijk begin juni zijn afgerond. De bedrijfsbrede uitrol zal daarna stapsgewijs plaatsvinden, per business unit. “Steeds meer internationale partijen kiezen voor de cloud en we zijn er trots op dat we dit omvangrijke programma bij Hendrix Genetics mogen begeleiden”, zegt Ton van der Meer, CEO en oprichter van CRMWaypoint. “We hebben al flink wat vergelijkbare projecten op onze naam staan en zijn enthousiast om ook bij Hendrix Genetics het verschil te maken.”
##
Over Hendrix Genetics
Hendrix Genetics, gevestigd in Boxmeer Nederland, is één van ‘s werelds grootste specialisten op het gebied van diergenetica en is als fokkerij actief op het gebied van leghennen, kalkoenen, traditionele pluimvee, varkens, zalm en forel. Het bedrijf is continue bezig met het bedenken en vinden van genetische oplossingen voor de uitdagingen van de sector die zich bezighoudt met de productie van dierlijke eiwitten. Met een portfolio van leidende merken en producten levert Hendrix Genetics overal ter wereld dagelijks expertise en support aan producenten. Het bedrijf is actief in meer dan 100 landen, heeft bedrijven en joint ventures in 24 landen en heeft meer dan 2.400 medewerkers wereldwijd.
Zie voor meer informatie: http://www.hendrix-genetics.com of op Twitter via @Hendrix_tweets
Over CRMWaypoint
CRMWaypoint is hét Salesforce-kenniscentrum in de Benelux. Ruim 580 Salesforce-projecten bij 220 bedrijven en instellingen in alle branches, in binnen- en buitenland, werden de afgelopen zes jaar al succesvol uitgevoerd. De experts van CRMWaypoint helpen organisaties bij het transformeren naar het cloudtijdperk. CRMWaypoint levert businessadvies, helpt bij de integratie in het bestaande IT-landschap, ontwikkelt apps en maatwerksoftware, implementeert Salesforce-technologie en geeft hierin trainingen. Met deze Waypoint-propositie worden de beloften van Software-as-a-Service (SaaS), zoals lage investeringskosten, snelle time-to-market, goede ROI en een hoge flexibiliteit, waargemaakt. CRMWaypoint is een ‘cloud born’ Salesforce Gold Alliance Partner en won in 2012 het ICT Project van het jaar.
Zie voor meer informatie: www.crmwaypoint.nl of op Twitter via @CRMWaypoint.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.