Geplaatst door Hippo

Hippo start in de DACH-regio: Opent een Duits kantoor en benoemt Sven Lehmkuhl tot VP Sales DACH

Web Content Management softwarebedrijf Hippo voegt een nieuwe focus aan zijn internationale uitbreiding toe. Na een recordgroei in de Benelux en Noord-Amerika kondigt het bedrijf vandaag de benoeming van CMS-veteraan Sven Lehmkuhl als VP Sales voor Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland aan. Deze aankondiging valt samen met de opening van Hippo’s eerste Duitse kantoor in Oldenburg en betekent Hippo’s officiële betreden van de DACH-regio.

Als salesmanager zal Lehmkuhl de verdere uitbreiding op de DACH-markt aansturen, waar Hippo’s klantenbestand momenteel bestaat uit 18 merken, waaronder supermarktketen Edeka, marktleider natuurlijke cosmectica Weleda, webhosting-reus 1&1 en GULP, een platform waar IT- en engineering professionals freelance opdrachten vinden. Lehmkuhl heeft een enorme staat van dienst als het gaat om het versterken van de marktpositie van grote internationale softwarebedrijven in de DACH-regio. Zo bouwde hij de positie van CMS-bedrijf Sitecore in de regio van nul af aan op. Lehmkuhl werkte eerder als als Director of Sales DACH van RedDot/Open Text, en had verschillende leidinggevende salesfuncties bij Vendita, acrolinx en amango DMS.

Een jaar van internationale uitbreiding
Het openen van Hippo’s Duitse kantoor is een volgend succes in een baanbrekend jaar voor het softwarebedrijf, waarin het debuteert als enige open source Java CMS in de Gartner Magic Quadrant for WCM 2015, partner wordt van EMC als Select Partner in de Technology Connect Track en Hippo CMS 10 lanceert net als Hippo’s Content Performance Platform. Afgelopen februari presenteerde Hippo een recordwinst van 12 opeenvolgende kwartalen groei.

Solide Klanten- en Partnerbestand
Met een uitgebreide en groeiende lijst van lokale partners is Hippo nu al in staat om in de behoeftes van enterprise-klanten in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk te voorzien. Het bedrijf rekent Netpioneer, DigitasLBi, Satzmedia, Seitenbau, Commercetools, Edenspiekermann, ISDC, Bluetrade, Comsysto, Captech en Bynder tot zijn partners in de regio. Hippo’s dynamische, best-of-breed benadering van Web Content Management onderscheidt het bedrijf van zijn concurrentie. In plaats van een “suite solution” geeft Hippo de voorkeur aan integraties met door de klant gekozen technologieën, zoals Marketing Automation, CRM en e-Commerce. Hippo’s groeistrategie richt zich dan ook op partnerships, technologische allianties en integraties.

Kansen bij de Buren
Met Europa’s grootste economie naast de deur is de focus van Hippo op de Duitstalige markt een logische vervolgstap. Sven Lehmkuhl verwacht dat de DACH-enterprises open zullen staan voor de software van het Nederlandse bedrijf: “Hippo CMS is een bijzonder moderne en high performance contentmanagement en digital experience oplossing. Als een integratie-focussed, best-of-breed CMS is het buitengewoon geschikt om in de zich snel ontwikkelende behoeftes van de DACH-markt te voorzien. Dat we een lokaal kantoor openen, bewijst ons commitment aan de enterprises uit de regio.”

Hippo’s aantal klanten in de DACH-regio groeit snel en een Duits kantoor maakt het voor het softwarebedrijf makkelijker om uitgebreide support aan klanten en partners bij hun digitale projecten te leveren. “De DACH-regio is een belangrijke focusmarkt voor ons met veel kennis van technologie,” aldus Hippo CEO Jeroen Verberg. “We zien dat het Duitse enterprise softwarelandschap erg veel waarde hecht aan technisch vakmanschap en de bereidheid om echt te innoveren. Hippo is al behoorlijk vertegenwoordigd in de DACH-regio met grote merken die gebruik maken van onze flexibele en interoperabele technologieën. Ik kijk uit naar de samenwerking met Sven en ons netwerk van klanten en partners om nog verder te groeien in deze regio.”

Over Hippo
Hippo heeft zich ten doel gesteld de digitale ervaring persoonlijker te maken voor iedere bezoeker. Wij zetten een nieuwe standaard op het gebied van CMS met de ontwikkeling van ’s werelds meest geavanceerde content performance platform, ontworpen om bedrijven te helpen hun bezoekers, zowel bekende als anonieme, te begrijpen en ze relevante content te leveren in iedere context en op ieder apparaat. Samen met een wereldwijd netwerk aan gecertificeerde partners levert Hippo diensten aan een snel groeiend aantal zakelijke klanten wereldwijd, waaronder Bell Aliant, Autodesk, Couchbase, het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken, Mailchimp, Randstad, Veikkaus, University of Maryland, NHS, 1&1 Internet, Bugaboo en Weleda. Hippo is en Select Partner in het Technology Connect Track van EMC.