Geplaatst door Dell

Historische fusie tussen Dell en EMC voltooid: samen het grootste niet-beursgenoteerde techbedrijf ter wereld

Dell Technologies levert de essentiële infrastructuur voor digitaal ondernemen en draagt bij aan de IT transformatie

• Dell Technologies wordt ‘s werelds grootste niet-beursgenoteerde technologiebedrijf
  • Unieke bedrijfsstructuur stelt Dell Technologies in staat om te innoveren als een start-up en met het oog op de lange termijn in R&D te investeren. Tegelijkertijd biedt het de stabiliteit, dienstverlening en wereldwijde schaalomvang van een multinational
  • De bedrijven onder de vlag van Dell Technologies  zijn Dell, Dell EMC, Pivotal, RSA, SecureWorks, Virtustream en VMware
  • Dell Technologies is technologieleider in 20 magic quadrants van Gartner
  • De sterke positie van Dell binnen het MKB wordt gebundeld met de sterke positie van EMC binnen de grootzakelijke markt
  • Dell Technologies en Dell EMC onthullen hun nieuwe merkidentiteit

AUSTIN, Texas – Dell Technologies maakt vandaag bekend dat het de overname van EMC Corporation heeft afgerond. Daarmee ontstaat een unieke combinatie van bedrijven die organisaties kan voorzien van een essentiële infrastructuur voor het vormgeven van hun digitale toekomst, het ingrijpend verbeteren van hun ICT-omgeving en het beschermen van hun belangrijkste bedrijfsmiddel: informatie. Deze bedrijfscombinatie resulteert in een marktleider met een omzet van $74 miljard[i] en een uitgebreid aanbod van technologische oplossingen voor complexe problemen van organisaties in snel groeiende segmenten zoals hybride clouds, software defined datacenters, converged infrastructuren, platform-as-a-service (PaaS), data analytics, mobility en cybersecurity.

Dell Technologies zal vandaag om 16:00 uur (CET) een conference call verzorgen voor media- en brancheanalisten. Aanmelden voor de conference call is hier mogelijk.

Dell Technologies bedient 98 procent van alle Fortune 500-ondernemingen en omvat diverse marktleidende bedrijven. De twee grootste en meest bekende hiervan zijn de bedrijfsdivisies Dell Client Solutions en Dell EMC Infrastructure Solutions. Beide divisies worden ondersteund door Dell EMC Services. Daarnaast omvat Dell Technologies ondernemingen als Boomi, Pivotal, RSA, SecureWorks, Virtustream en VMware. Deze unieke bedrijfsstructuur combineert de focus en het innovatievermogen van een start-up met de wereldwijde schaalomvang en dienstverlening van een multinational. Dell Technologies kan door op deze schaal te werken zijn innovatietempo opvoeren, evenals zijn investeringen in R&D, verkoopprocessen, marketing, services, technische ondersteuning en (kosten)efficiëntere oplossingen voor klanten. Hoewel Dell Technologies zijn financiële resultaten openbaar maakt, is het een niet-beursgenoteerde onderneming. In deze hoedanigheid kan het gerichter investeren in zijn ecosysteem van klanten en partners met het oog op de lange termijn.

Michael Dell, chairman en CEO van Dell Technologies: “We staan aan de vooravond van de volgende industriële revolutie. Onze wereld wordt met de dag intelligenter en sterker verbonden en zal uiteindelijk worden verweven met een enorm Internet of Things. Dit zal onze klanten in staat stellen om fantastische dingen te doen. Dat is de reden waarom we Dell Technologies hebben opgericht. We beschikken over de producten, diensten, het talent en de wereldwijde schaalomvang die nodig zijn om op te treden als katalysator voor verandering en klanten van alle omvang te begeleiden tijdens hun digitale transformatietraject.”

Dell Technologies combineert de sterke positie van Dell binnen het MKB met de sterke positie van EMC binnen de grootzakelijke markt. Deze combinatie  is marktleider in veel belangrijke en snel groeiende segmenten van de ICT-markt, waarin momenteel 2 biljoen dollar omgaat. Dell Technologies is door Gartner gepositioneerd als ‘Leider’ in 20 magic quadrants en beschikt over een portefeuille van 20.000 octrooien en octrooiaanvragen.

Jamie Dimon, de bestuursvoorzitter en CEO van JPMorgan Chase: “De financiële dienstverlening is een van de eerste sectoren die technologie omarmde om klanten beter te kunnen bedienen. De volgende golf van digitalisering is het vervolg op een ontwikkeling die al mijn hele leven gaande is. Als een van ‘s werelds grootste gebruikers van de technologie van Dell en EMC geven we jaarlijks circa 9 miljard dollar uit aan technologie binnen domeinen als infrastructuur, cloud computing, big data-analyse en cyberbeveiliging. Ik ken Michael Dell al dertig jaar. Hij is een eersteklas en integere topman en geeft om de mensen met wie hij werkt. Dat geldt zowel voor de mensen binnen zijn onderneming als medewerkers van sectorgenoten. Ik vind dit een geweldige ontwikkeling voor Michael en zijn nieuwe bedrijf. We zien met belangstelling uit naar de nieuwe oplossingen die zij in de toekomst zullen afleveren.”

Marc Benioff, de bestuursvoorzitter en CEO van Salesforce: “De samenwerking tussen Salesforce en Dell en EMC is van cruciaal belang geweest voor het bevorderen van innovatie binnen de branche. Michael is een unieke visionair en een van de belangrijkste leiders binnen onze branche. Hij is een fantastische partner die een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan ons zakelijke succes. Met Dell Technologies bepaalt hij eens temeer het aanzicht van de ICT-sector.”

In het kader van zijn officiële start onthulde Dell Technologies zijn nieuwe merkidentiteit. Een video en aanvullende informatie over het nieuwe merk zijn hier beschikbaar.

Financiële voorwaarden

Bij de voltooiing van de overnametransactie op 7 september ontvingen de aandeelhouders van EMC $24,05 per aandeel in contanten in combinatie met een tracking-aandeel dat is gekoppeld aan een deel van de economische belangen van EMC in VMware. Op basis van het geschatte aantal uitstaande aandelen van EMC bij sluiting van de beurs ontvingen de aandeelhouders van EMC 0,11146 aandelen van het nieuwe tracking-aandeel (NYSE: DVMT) in ruil voor elk aandeel in EMC. De waarde van het tracking-aandeel kan afwijken van de koers van het aandeel VMware als gevolg van de uiteenlopende kenmerken en rechten die aan beide aandelen zijn verbonden.

Over Dell Technologies

Dell Technologies is een unieke familie van bedrijven die organisaties voorziet van een essentiële infrastructuur voor het vormgeven van hun digitale toekomst, het ingrijpend verbeteren van hun ICT-omgeving en het beschermen van hun belangrijkste bedrijfsmiddel: informatie. Het bedrijf bedient klanten van elke omvang in 180 landen, variërend van 98% van alle Fortune 500-ondernemingen tot individuele consumenten. Dell Technologies beschikt over het meest uitgebreide en innovatieve aanbod van ICT-oplossingen binnen de branche, van de rand van het netwerk tot de cloud.

Dell World
Neem van 18 tot en met 20 oktober samen met ons deel aan Dell EMC World 2016. Dit Dell Technologies evenement brengt zakelijke en technologieprofessionals bijeen en biedt hen de gelegenheid om te netwerken, ideeën uit te wisselen en samen te werken aan een betere toekomst. Kom meer te weten op www.dellworld.com en volg #DellWorld op Twitter.

© Dell Inc. en EMC Corp. Dell is een merk van Dell Inc. en EMC is een merk van EMC Corp. Dell Technologies is een merk van Dell Inc. Dell en EMC maken geen aanspraak op het eigendom van de merken en namen van derden.

[i] Formulier ‘S-4 Unaudited Pro Forma Consolidated Combined Statement of Loss’ voor het boekjaar 2016 eindigend op 29 januari 2016.