Industry Wire

Geplaatst door Picnic

Holy Motion maakt nieuwe commercial websuper Picnic

Amsterdam, 1 maart 2024 – Animatiestudio Holy Motion heeft de nieuwe commercial van online supermarkt Picnic gemaakt. Het iconische Picnic-wagentje speelt de hoofdrol in de stop-motionfilm die vrijdagavond 1 maart in première gaat op de landelijke televisie. De commercial is tot en met juli te zien bij zowel publieke als commerciële zenders.

Het bericht gaat verder onder de foto.

Het elektrische bezorgwagentje van Picnic belandt in de nieuwe commercial in een enorm distributiecentrum. Vrijdagavond 1 maart gaat de stop-motionfilm in première op de landelijke televisie.
De Arnhemse animatiestudio is een specialist in de onderscheidende filmtechniek stop-motion. In 2022 won de filmstudio drie Gouden Kalveren voor de film Knor. Regisseur Mascha Halberstad maakte inmiddels meerdere commercials voor de online supermarkt waarin het iconische elektrische bezorgwagentje telkens de hoofdrol kreeg.

Distributiecentrum nagebouwd
De nieuwste commercial in de reeks was volgens producent Marleen Slot van Holy Motion extra tijdrovend. “We hebben een distributiecentrum nagebouwd en moesten daardoor werken met verschillende schaalgroottes”, licht Slot toe. “Dat was nodig om diepte te creëren. Het leverde extra werk op, waardoor we circa vier maanden zoet waren. Op het resultaat zijn we enorm trots. Dit had niet gekund als we niet de vrije hand hadden gekregen van Picnic.”

In de commercial daalt het Picnic-wagentje af in een distributiecentrum waarmee de nadruk wordt gelegd op het grote assortiment van de websuper, aldus Picnics medeoprichter Michiel Muller. “We staan bekend als de supermarkt op wielen. In de reclame spelen we met dat beeld door er ‘een enorme online supermarkt’ van te maken. Een leuke kwinkslag, aangezien onze kleine wagentjes een enorm assortiment vervoeren.” Over 2023 steeg het productassortiment van de online supermarkt dankzij de toevoeging van het eigen merk met 30 procent.

Over Picnic
Voor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen de laagste prijs hebben. In 2018 startte Picnic ook in Duitsland en in 2021 in Frankrijk. Picnic is een initiatief van ondernemers Joris Beckers, Frederik Nieuwenhuys, Michiel Muller en Daniel Gebler.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht