Industry Wire

Geplaatst door Adyen

Hoofdrol Adyen in nieuw betaalproces Pathé

Pathé Nederland heeft voor Adyen gekozen om de online en mobiele betalingen af te handelen voor de verkoop van tickets voor al haar bioscopen. Het innovatieve betaalsysteem van Adyen geeft webwinkeliers de volledige regie over de look & feel van de betaal¬pagina. Pathé heeft hiermee de betaalpagina volledig in zijn bestaande diensten geïntegreerd. Dit geldt zowel voor online kaartverkoop en kaartverkoop via de mobiele telefoon. Adyen helpt Pathé met het accepteren van een verscheidenheid aan betaalmethoden zoals iDeal en credit cards.

Pathé is een van de oudste filmbedrijven van Europa. Het werd in 1896 in Frankrijk opgericht door de broers Pathé, die oorspronkelijk leiding aan het bedrijf gaven. Pathé is inmiddels overal in Europa actief op het gebied van productie en distributie, en eigenaar van 105 bioscopen in Frankrijk, Nederland en Zwitserland. Het zelfstandige bedrijfsonderdeel Pathé Nederland schakelde Adyen in om de gebruiksvriendelijkheid van het betaalproces voor klanten te verbeteren en zo de conversieratio’s voor de online en mobiele kaartverkoop te optimaliseren.

“Uiteraard hebben we grondig onderzoek gedaan naar payment service providers. Het werd echter al snel duidelijk dat er slechts één partij was die ondersteuning kon bieden aan de verre reikwijdte van onze ambities voor online en mobiele ticketing, en dat was Adyen”, aldus Thomas Van De Weerd, Manager Internet Development bij Pathé. “Adyen biedt een zeer flexibel platform en een zeer doelgerichte dienstverlening. Hierdoor konden wij op probleemloze wijze overstappen van ons bestaande platform voor internetbetalingen. Pathé heeft hoge verwachtingen van de nieuwe toepassing voor smart phones. De Adyen-oplossing voor mobiele betalingen sluit hier perfect op aan.”

Het betalingsplatform van Adyen maakt gebruik van innovatieve skin-technologie. Dit houdt in dat webwinkeliers alles kunnen aanpassen wat met de look & feel van de pagina te maken heeft, van logo’s en kleuren tot de velden waarin klanten hun gegevens invoeren. Invoer en verwerking van een betaling gebeurt op slechts één pagina – klanten hoeven hierdoor niet langer verschillende pagina’s te doorlopen om te kunnen betalen.

“Met de volledige regie bij de webwinkeliers kunnen zij het betaalproces voor hun klanten drastisch vereenvoudigen. Dit is een van de redenen waarom we een perfecte match zijn voor Pathé”, aldus Roelant Prins, de CCO van Adyen. “Daarnaast geeft Adyen de hoogste prioriteit aan de ontwikkeling van services voor het accepteren van betalingen op mobiele toepassingen. Dit is juist voor Pathé ook een zeer belangrijk verkoopkanaal. We zijn erg enthousiast om hier samen met Pathé de komende jaren verder in te investeren. ”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht