Hunkemöller kiest retailbureau Kega voor Europese cross channel strategie

Lingeriespecialist Hunkemöller en retailbureau Kega gaan de samenwerking aan om de Europese cross channel strategie van Hunkemöller te implementeren.
Hunkemöller heeft zich als doel gesteld om op het gebied van lingerie de nummer één van Europa te worden. Een cross channel strategie waarin de fysieke winkels en de online shop naadloos in elkaar overlopen is hierin onontbeerlijk. Bezoekers krijgen zo de mogelijkheid om 24/7 aankopen te doen dwars door alle kanalen heen. Everywhere Commerce is het credo. De lingerieketen heeft in retailbureau Kega de perfecte partner gevonden vanwege haar ruime ervaring en expertise op het gebied van cross channel retailing.
Ron Hemmer, CFO Hunkemöller: “Het cross-channel project met Kega vormt een belangrijke stap in de ontwikkeling van Hunkemöller. Het stelt ons in staat onze klanten meer gemak en keuze te bieden, via een pan-Europees cross-channel platform waarmee ze waar en wanneer dan ook aankopen kunnen doen. Het eerste resultaat van de samenwerking is de nieuwe webshop van Hunkemöller, die straks ook in de fysieke winkels beschikbaar zal zijn. Ard van Leeuwen, Partner bij Kega: ‘ Voor ons is dit een uitgelezen gelegenheid om onze jarenlange cross channel kennis en ervaring voor retailketens optimaal tot haar recht te laten komen in dit project’
De verwachting is dat de eerste resultaten in het najaar zichtbaar zullen zijn. Kega en Hunkemöller zijn een langdurige samenwerking met elkaar aangegaan.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.