Industry Wire

Geplaatst door hybris

hybris introduceert nieuwe B2B Commerce-oplossing

Het systeem is ontwikkeld om tegemoet te komen aan de toegenomen complexe behoeften van B2B-organisaties. De hybris B2B Commerce-suite profiteert van de best practises en ervaring die is opgedaan na de ontwikkeling van B2C-oplossingen en helpt organisaties bij het beheren van meerdere verkoop- en communicatiekanalen op één platform. De oplossing biedt alles dat nodig is voor een optimale B2B-multichannel beleving voor het stimuleren van inkomsten, kostenbesparing, verbetering van de klantenservice en concurrentievoordeel.

Berend Bouwmeester, Regional Manager Benelux bij hybris, zegt over de nieuwe B2B Commerce-oplossing: “Juist B2B-producten hebben behoefte aan een betrokken verkoopcyclus, omdat B2B-organisaties te maken hebben met een complex ecosysteem van leveranciers, distributeurs en partners die veelal verschillende voorwaarden en contracten hebben. Organisaties hebben behoefte aan een oplossing die in kan spelen op de verscheidenheid aan relaties en transacties. hybris B2B Commerce ondersteunt wereldwijde organisaties waardoor zij in staat zijn hun kanalen, business-modellen, markten en processen te beheren vanaf één platform.”

Andere features van hybris B2B Commerce zijn:
· Kostenverlaging door het stroomlijnen van bedrijfsvoering. Verkoop- en account-managers zijn het meest productief als ze zich focussen op het sluiten van deals en het beheren van klantrelaties. Taken op het gebied van accountbeheer zijn belangrijk, maar leiden af van de activiteiten die zijn gericht op inkomsten en dienstverlening. Met hybris B2B Commerce self-service account- en ordermogelijkheden kunnen klanten op elk gewenst moment en vanaf iedere plek orders plaatsen voor het leveren aan of verzamelen van data binnen iedere branche. Klanten kunnen hun B2B-account, gerelateerde kostencentra en budgetten zien en beheren, waardoor de druk op verkoop- en account-managers vermindert.

· Inkomstenstijging door het aanboren van nieuwe klantsegmenten en marktkansen. In het huidige competitieve klimaat is het werken met nieuwe business-modellen van groot belang voor het verkrijgen en behouden van concurrentievoordeel. Fabrikanten en groothandelaren bijvoorbeeld kijken naar de ontwikkeling van verkoopkanalen die direct met eindgebruikers in contact treden, een beter begrip hebben van klantgebruiken en marketing verbeteren. Snelheid en effectiviteit zijn van belang voor het verkrijgen van een flexibel en aanpasbaar platform. De hybris B2B Commerce-applicatie creëert de benodigde flexibiliteit om nieuwe business-modellen te ontwikkelen – zoals B2C, B2B2B of B2B2C via marktplaatsen en white labelling – die snel op de markt komen om zo de concurrentiedruk te verslaan en inkomsten te laten stijgen. Hierdoor kunnen organisaties hun channelpartners integreren en kunnen ze op nieuwe manieren met potentiële klanten in contact komen.

· Toename van conversie door te profiteren van B2C best practises. Naast het ingewikkelde ecosysteem verlangen B2B-klanten steeds meer een B2C-beleving van hun leveranciers. Succesvolle B2C-achtige merchandising kan het succespercentage verbeteren en een gemiddeld ordervolume vergroten door cross-selling, up-selling, combinatieverkopen en speciale acties. Door een B2C-beleving te bieden kunnen klanten snel vinden wat ze zoeken en orders eenvoudig plaatsen. Knelpunten in het proces kunnen resulteren in een lagere ordergrootte en een hoger percentage van klanten die de webshop verlaten.

· Presenteer complexe en gespecialiseerde producten accuraat en effectief. B2B-producten kunnen complex en gespecialiseerd zijn. Daarom is het soms moeilijk om deze accuraat en effectief te vertegenwoordigen via een verscheidenheid aan kanalen met verschillende weergavemogelijkheden. hybris stelt organisaties in staat om succesvolle verkopen te doen via alle kanalen door het bieden van consistente, uitgebreide productinformatie. Door de toevoeging van content zoals video’s en beeldmateriaal aan catalogusgegevens, kunnen organisaties productinformatie presenteren, waardoor er hoge resolutie presentaties beschikbaar zijn die alle kanten van een complex ‘virtueel’ product laten zien. Het verrijken van productinformatie met content gecreëerd door een gebruiker, zoals beoordelingen en reviews, kan de indruk van van een klant op een product beïnvloeden. Een klant kan zo aangemoedigd worden de aankoop te doen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht