IASO lanceert nieuwe versie Online Backup

Amsterdam – 29. November 2013 – IASO®, onderdeel van GFI Software™, heeft vandaag een nieuwe versie van IASO Online Backup gelanceerd. IASO Online Backup bevat nu ook disaster recovery-technologie, uitgebreide dataprotectie voor alle nieuwe Microsoft- en VMWare-platformen en native integratie met de professional services automation (PSA)-tools van ConnectWise®.

IASO Online Backup biedt via het Disk-to-Disk-to Cloud (D2D2C)-model betaalbare, eenvoudig te gebruiken en efficiënte backup en recovery van de belangrijkste digitale assets op alle grote besturingsplatformen. De IASO technologie biedt miljoenen backups van servers en devices wereldwijd. Hierdoor is bedrijfskritische data beschermd en te allen tijde beschikbaar.

De nieuwste versie van IASO Online Backup dekt meer platformen. IASO biedt nu ondersteuning voor Microsoft® Windows Server® 2012 R2, Windows® 8.1, Apple®  Mac® OS X® 10.9 Mavericks en VMware® vSphere™ 5.5. Daarnaast zijn klanten met de nieuwe Virtual Disaster Recovery-technologie in staat falende Windows®-systemen te herstellen als een virtuele machine die compatibel is met VMware ESXi™ 4.1 of een VMware vSphere 5.x. Klanten kunnen hun volledige systeem herstellen via een Virtual Machine Disk (VMDK), waardoor disaster recovery is geautomatiseerd en de datatoegankelijkheid is verbeterd. Hierdoor zijn klanten niet langer afhankelijk van de reparatie of vervanging van een kapotte fysieke machine.

“De Virtual Disaster Recovery-technologie van IASO Online Backup biedt een enorm concurrentievoordeel“, zegt Thomas Campbell, product manager, Redstor Limited, een partner van IASO. “Het versnelt data recovery in geval van een systeemstoring en het is uiterst flexibel. Gebruikers kunnen terug naar een bestand, zonder dat daar een volledige VMware-installatie voor nodig is. Daarnaast hebben we nu de mogelijkheid om wanneer nodig virtuele machines aan onze klanten te bieden. In het geval van een systeemstoring moeten de machines aangezet kunnen worden en klanten hebben direct toegang tot hun servers. Deze combinatie van innovatie en flexibiliteit zorgt ervoor dat data beschermd en beschikbaar is wanneer bedrijven dit het meest nodig hebben.”

De nieuwste versie van IASO Online Backup bevat nu ook directe factuurintegratie met ConnectWise PSA-tools, naast de automatiserings- en virtualisatie-oplossingen van Autotask® en Parallels®. Dit wordt gecombineerd met remote monitoring- en beheerfunctionaliteit. Met deze native integratie zijn service providers in staat om storage-utilisatie te monitoren en om het factureren van klanten te automatiseren via hun PSA-software. Hierdoor wordt de tijd en het aantal handelingen die nodig zijn voor het administratief verwerken van de factureren aanzienlijk verminderd.

“Veel bedrijven kiezen voor hun backup en recovery in de cloud, omdat dit lagere kosten, gebruiksgemak en extreme schaalbaarheid biedt”, zegt Andy Langsam, EVP van sales en operations bij GFI Software. “IASO Online Backup borduurt voort op deze fundamentele voordelen met de beste technologie. Klanten hoeven met IASO niet in te leveren op prestaties en functionaliteit voor betaalbaarheid en eenvoud. Zij krijgen werkelijk het beste van twee werelden.”

Prijzen en beschikbaarheid
De nieuwste versie van IASO Online Backup is nu beschikbaar. De op storage-gebaseerde licenties van de oplossing zijn beschikbaar via het SPLA-licentiemodel, waarbij aan het eind van elke maand gekeken wordt naar de geplaatste gigabytes (GB) op de IASO storage-server. Klanten ontvangen onbeperkte server clients, workstation clients, storage-licenties, applicatie plug-ins, gratis software-updates en 24/7 support.

Kijk op http://www.iaso.com/ voor meer informatie en download een gratis trial-versie van 30 dagen via: http://www.iaso.com/trial/.

Over IASO
IASO is één van de leidende merken op het gebied van online backup software en cloud storage voor managed service providers (MSP’s), grote organisaties, telecommunicatie- en hosting providers. IASO’s Online Backup is ultrasnel, betrouwbaar en één van de meest geavanceerde en veiligste technologieën beschikbaar.

Over GFI
GFI Software ontwikkelt hoogstaande IT-oplossingen voor kleine en middelgrote bedrijven met ongeveer 1.000 gebruikers. De twee voornaamste technologische oplossingen die GFI biedt zijn: GFI MAX, waarmee managed service providers (MSP’s) diensten kunnen verlenen aan hun klanten, en GFI Cloud, waarmee bedrijven met hun eigen IT-teams netwerken kunnen beheren via de cloud. GFI ondersteunt meer dan 200.000 bedrijven wereldwijd met oplossingen zoals collaboration, netwerkbeveiliging, anti-spam, patch management, faxen, e-mail archivering en webmonitoring. GFI is een channel-georiënteerde organisatie met duizenden partners wereldwijd. Bovendien is GFI een Microsoft Gold Certified Partner en heeft de organisatie meerdere awards en prijzen gewonnen. Meer informatie over GFI is te vinden op http://www.gfi.nl.

Distributiepartners van GFI Software in de Benelux zijn: Portland Europe en DCC Nederland BV.