Industry Wire

Geplaatst door IFS

IFS versterkt leiderspositie in servicemanagement met overname van WorkWave

IFS is nu in staat toonaangevende oplossingen te bieden voor servicemanagement voor alle sectoren, ongeacht bedrijfsgrootte, complexiteit van processen, branche of geografische locatie

IFS heeft een overeenkomst getekend voor de overname van WorkWave LLC. WorkWave is een toonaangevende leverancier van schaalbare Software-as-a-Service-cloudoplossingen voor Field Service- en Last Mile Delivery-bedrijven, en voor de logistieke branche. WorkWave bedient met name kleine en middelgrote servicebedrijven met een speciale focus op bedrijven op het gebied van ongediertebestrijding, tuinen en beplanting, schoonmaak, verwarming, installatie en koeling, loodgieterswerk, elektrische installaties en transport.

De SaaS-oplossingen van WorkWave zorgen voor naadloze integratie van kantoor en buitendienst. Daardoor kan een servicebedrijf backofficetaken, zoals planning, roosters en facturering, gemakkelijk stroomlijnen. Ook is het inzicht in de activiteiten van de buitendienst te vergroten en zijn marketing en sales te automatiseren. Klanten van WorkWave zijn hierdoor in staat de efficiëntie sterk te verbeteren, kosten te verlagen, de omzet te vergroten en de klanttevredenheid te doen stijgen.

Het hoofdkantoor van WorkWave is gevestigd in Holmdel, New Jersey (VS). Hier ondersteunen de 260 medewerkers meer dan 7.300 klanten die voornamelijk gevestigd zijn in de Verenigde Staten. Dankzij uitgebreide kennis van branches, hoogwaardige technologie en een focus op de klant wist WorkWave verschillende prijzen te winnen, waaronder een Inc. 5000- en een Best Places to Work-award.

Fredrik vom Hofe, Group Senior Vice-President Business Development van IFS: “Deze overname is opnieuw een bewijs van de manier waarop IFS investeert in het verder uitbreiden van zijn wereldwijde leiderschap in servicemanagement. Met zijn overtuigende SaaS-oplossing en diepe kennis van de mkb-servicemarkt completeert WorkWave de leidende rol van IFS op het gebied van servicemanagement voor de grotere servicegerichte bedrijven. Wij bieden nu de meest complete, verbonden servicemanagement-oplossingen voor het complete spectrum van serviceorganisaties en service-intensieve branches, wereldwijd. Wij zijn erg blij met de toetreding van WorkWave’s CEO Chris Sullens en zijn getalenteerde team tot IFS, met als doel verdere groei in servicemanagement.”

Chris Sullens, CEO van WorkWave: “We zijn erg enthousiast om deel uit te maken van het IFS-team en kijken ernaar uit onze groei in Field Service en logistieke sectoren te versnellen. Dit is een geweldige kans voor onze klanten, partners en medewerkers. We hebben nu de mogelijkheid om de middelen van een toonaangevende servicemanagementsoftware-organisatie te benutten, terwijl we blijven investeren in het leveren van de beste producten en diensten aan onze kernklanten in de ongediertebestrijding en andere branches. Ons gecombineerde aanbod helpt servicebedrijven van elke omvang bij het oplossen van hun operationele en groei-uitdagingen via onze softwareoplossingen.”

De overname is naar verwachting in het vierde kwartaal van 2017 afgerond. Financiële voorwaarden zijn niet bekendgemaakt. 

Met deze overname versterkt IFS zijn positie in de markt voor servicemanagement. Dit jaar erkende het Gartner Magic Quadrant voor Field Service Management deze positie en werd IFS ‘Leider’ genoemd op dit gebied. IFS is nu de hoogst geplaatste dienstverlener op de as ‘Ability To Execute’ van Gartner’s Magic Quadrant. Deze leidende positie onderstreept de breedte en diepte, de branche-expertise en de bewezen leveringsmogelijkheden van de IFS-oplossing.

Over WorkWave

WorkWave richt zich op het vereenvoudigen van de complexiteit van het uitvoeren van Field Service, Last Mile Delivery en logistiek. De oplossingen van het bedrijf, waaronder PestPac®, WorkWave Service ™, ServiceCEO ™, WorkWave Route Manager ™, WorkWave GPS ™, GPS Heroes ™ en ContactUs ™, stellen WorkWave-klanten in staat hun backoffice-efficiëntie te verbeteren, het inzicht in, en de productiviteit van de buitendienst te vergroten, en de sales, marketing en klantenservice te optimaliseren via één gebruiksvriendelijke interface. Het platform van WorkWave biedt de meer dan 7.300 klanten een ongekende mate van inzicht en informatie, waardoor ze de efficiëntie kunnen verbeteren, de omzet verhogen en een optimale klantenervaring kunnen bieden. WorkWave werd in 1984 opgericht en won meerdere prijzen voor zijn groei en bedrijfscultuur, waaronder de 5000 Inc., de SaaS Award en de Best Place to Work van NJBiz & Inc. Magazine. Voor meer informatie: www.workwave.com.

Over IFS  

IFS™ ontwikkelt en levert wereldwijd enterprise-software voor klanten die goederen produceren en distribueren, assets onderhouden en servicegerichte activiteiten beheren. De branche-expertise van onze mensen en oplossingen in combinatie met de inzet voor onze klanten, maken IFS een erkend leider en de meest aanbevolen leverancier in onze sector. IFS heeft 3.500 medewerkers en ondersteunt meer dan 1 miljoen gebruikers wereldwijd vanuit een netwerk dat bestaat uit lokale vestigingen en een groeiend ecosysteem met partners. Meer informatie is te vinden op IFSworld.com. 

 

Volg ons op Twitter:@ifsworld 

Bezoek de IFS-blog over technologie, innovatie en creativiteit:http://blog.ifsworld.com/. 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht