Geplaatst door Ingenico ePayments

Ingenico, Google en In The Pocket geven vorm aan future of shopping met een hackathon

Brussel, 22 september 2017Ingenico ePayments, Google en In The Pocket, dagen developers, designers en andere creatievelingen uit om na te denken over de toekomst van winkelen en betalen. Op 14 en 15 oktober organiseren de drie bedrijven een uitdagende future of shopping hackathon.

De groei van e-commerce zet de retailsector al jaren onder spanning. Daarnaast beginnen nieuwe technologieën, van slimme spiegels in pashokjes tot het winkelen zonder betalen van Amazon Go, hun stempel op het winkellandschap te drukken.

Hoe maken we slim gebruik van al die nieuwe evoluties? Ingenico ePayments, Google en In The Pocket, dagen developers, designers en andere creatievelingen uit om mee naar de toekomst van shopping te reizen. Want we staan vandaag nog niet ver genoeg.

Een weekend lang creëren we een broeikas voor de ultieme nieuwe winkel- en betaalbeleving, zowel online als in de bakstenen winkel. We stellen ons vragen als:

• Hoe maak je wachtrijen bij pashokjes en kassa’s korter of laat je ze verdwijnen?
  • Hoe maak je winkelen en betalen gemakkelijk voor wie minder mobiel is of slechtziend?
  • Hoe weet je onmiddellijk wat je koopt? Is het bio? Is het lactosevrij? In welk land is het gemaakt?
  • Hoe maak je leveringen zo frictieloos mogelijk? En het retour- of ruilproces?
  • Hoe creëer je een hyperpersoonlijke, waardevolle shopervaring waar mensen voor terugkomen?

Uiteraard zorgen de organisatoren tijdens de hackathon voor uitgebreide support en top-notch tools, zoals IoT- en VR-toolkits, de HTC Vive, Sigfox, Google Cloud, de Ingenico Sandbox en de nodige smartphones en betaalterminals om op te testen. Deelnemers kunnen zelfs een Microsoft HoloLens (die nog niet te koop is in België) uitproberen.

Tijdens een hackathon is er ook ontspanning nodig. Deelnemers kunnen meedoen aan enkele toffe energizingsessies, zoals e-karten, barista workshops en zelfs een yoga-sessie.

Aan het einde van de hackathon buigt een driekoppige jury, bestaande uit experts van de drie organiserende bedrijven, zich over de creaties van de deelnemers. Ze kijken niet alleen naar creativiteit en visie, maar ook naar de technische implementatie, de toepasbaarheid en het interactieve design van het ontwerp.

Drie teams gaan door naar de finale. Zij mogen hun presentaties geven in het hoofdkantoor van Google in Brussel, tijdens het retailevenement dat Ingenico, Google en In The Pocket organiseren op 24 oktober. De belangrijkste Belgische retailers zullen hier aanwezig zijn. Samen met de retailers kiest de jury een winnaar.

De winnaars krijgen meer dan €5000 aan prijzen, waaronder een tweedaagse trip naar Amsterdam, toegang tot de The Next Web conferentie en een VR-experience. De nummers twee en drie worden beloond met gift vouchers van €700 en €375.

Ingenico, Google en In The Pocket nodigen visionairs, creatievelingen, designers en developers uit de shoppingervaring van de toekomst uit te denken. Zij kunnen zich in teams van maximaal 5 personen inschrijven op de website. Registreren kan tot 6 oktober.

Meer info over de Future of Shopping Hackathon is te vinden op https://inthepocket.mobi/ of het Facebookevent.

Over Ingenico ePayments
Ingenico ePayments is de online en mobiele afdeling van Ingenico Group. De organisatie verbindt verkopers en consumenten en stelt bedrijven overal in staat hedendaagse grenzen te verleggen en de toekomst van wereldwijde commercie te creëren. Ingenico Group zet zich als marktleider sinds 1994 in voor vooruitgang op alle kanalen. Ingenico ePayments is de betrouwbare partner van meer dan 65.000 kleine en grote handelaren die op ons rekenen om betalingen voor hun klanten eenvoudig en veilig te maken. Met geavanceerde data-analytics, fraudebeheer oplossingen en grensoverschrijdende expertise helpt het bedrijf verkopers hun zaken te optimaliseren en uit te breiden naar nieuwe markten over de hele wereld. Meer informatie is te vinden op www.ingenico.com/epayments en volg Ingenico ePayments op Twitter en LinkedIn.

Over Alphabet Inc.
Google werd in september 1998 opgericht door Larry Page en Sergey Brin. Inmiddels is Google uitgegroeid tot een bedrijf met wereldwijd meer dan 50.000 werknemers, dat diverse populaire producten aanbiedt als Search, Maps, Ads, Gmail, Android, Chrome en YouTube. Alphabet is sinds oktober 2015 het moederbedrijf van Google. Meer over Alphabets missie vind je hier: https://abc.xyz/

Over In the Pocket
In The Pocket bouwt digitale producten die bedrijven helpen groeien en die mensen het leven gemakkelijker maken. Vanuit hun hoofdkantoor in Gent ontwerpt en creëert In The Pocket innovatieve oplossingen voor mobile, web, Internet of Things, Virtual Reality en Augmented Reality, maar ook de bijbehorende productstrategie. Meer over In The Pocket lees je op inthepocket.mobi.